Renault 5 Turbo 3E, cel mai puternic și mai performant model din istoria mărcii*, este întruchiparea pasiunii absolute pentru sport.
*omologare în curs
Renault 5 Turbo 3ERenault 5 Turbo 1980 |
motorizare | 2 motoare electrice în roțile spatemotor turbo cu 4 cilindri pe benzină amplasat central în spate, cutie de viteze manuală cu 5 trepte |
---|---|
transmisie | tracțiune spatetracțiune spate |
putere max. | 540 CP (400 kW)*160 CP la 6.000 rpm |
cuplu max. | 4.800 Nm*206 Nm |
platformă | specifică, personalizată în funcție de cerințederivată din Renault 5 |
lungime | 4,08 m3,66 m |
---|---|
lățime | 2,03 m1,75 m |
înălțime | 1,38 m1,32 m |
ampatament | 2,57 m2,43 m |
masă la gol în ordine de mers | 1.450 kg*970 kg |
raport masă/putere | 2,7 kg/CP6 kg/CP |
0 - 100 km/h | mai puțin de 3,5 s*6,9 s |
---|---|
0 - 200 km/h | mai puțin de 9 s*/ |
80 - 120 km/h | mai puțin de 2 s*/ |
400 m cu plecare de pe loc | mai puțin de 11 s*15 s |
1.000 m cu plecare de pe loc | mai puțin de 20 s*27,8 s |
viteză max. | 270 km/h*peste 200 km/h |
autonomie estimată în ciclu mixt WLTP | mai mult de 400 km*/ |
---|---|
Putere de încărcare CA | 11 kW/ |
Putere de încărcare CC | până la 350 kW/ |
durată de încărcare CC de la 15% la 80% | 15 min.* la o stație de încărcare de 300 kW CC/ |
tensiune | 800 V/ |
capacitate baterie (utilă) | 70 kWh/ |
etichetă verde | 0/ |
*specificațiile tehnice pot suferi modificări înainte de omologarea vehiculului
sportivitate absolută
Cele 2 motoare electrice dezvoltă o putere de 540 CP (400 kW), permit accelerații de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde și asigură viteză maximă de 270 km/h pe circuit. Spiritul turbo revine cu performanțe radicale.
putere și cuplu disponibile instantaneu
Cele 2 motoare amplasate în roțile spate dezvoltă un cuplu total de 4.800 Nm, disponibil instantaneu, pentru accelerații prompte și neîntrerupte. Anvelopele specifice montate pe jante de 20 de inchi asigură o ținută de drum incredibilă. Butonul de „depășire” și mai radical de pe volan asigură creșterea puterii în momentul depășirilor.
tehnologie inovatoare cu motor amplasat în roată
Prin amplasarea fiecăruia dintre cele 2 motoare în interiorul unei roți din spate puterea este livrată integral și fără pierderi, pentru răspuns optim și eficiență energetică îmbunătățită. Această tehnică reduce numărul de piese și masa, îmbunătățind astfel agilitatea, performanțele și autonomia modelului Renault 5 Turbo 3E. Posibilitatea controlului cuplului distribuit fiecărei roți asigură controlul optim al tracțiunii, aderenței și agilității.
structură specifică
Caroseria din fibră de carbon îmbină masa redusă și rigiditatea, într-o structură cu un raport spectaculos între lungime și lățime (4,08 m lungime și 2,03 m lățime). Renault 5 Turbo 3E este la fel de lat ca un supercar, dar mult mai scurt, și ar putea fi considerat un mini-supercar.
condus senzațional
Cu o masă la gol de 1.450 kg și o putere de 540 CP distribuită roților din spate, Renault 5 Turbo 3E dispune de un raport între masă și putere excepțional, de 2,7 kg/CP. Ampatamentul de 2,57 m și centrul de greutate coborât datorită bateriei amplasate în podea îi conferă o agilitate maximă.
condus personalizat
Sunt disponibile mai multe moduri de condus. Pe circuit, modul „race” 1 și funcția „drift assist”2 alături de frâna de mână amplasată central permit derapaje controlate în virajele abordate radical. Pe drumurile publice, comportamentul vehiculului poate fi adaptat între confortabil și dinamic, cu ajutorul modurilor „normal”, “sport” și „snow”3.
1curse
2derapaj controlat, cu 3 niveluri de asistență
3zăpadă
platformă complet nouă
În dezvoltarea Renault 5 Turbo 3E au fost mobilizate cele mai înalte competențe și tehnologii Renault Group. Platforma din aluminiu a fost proiectată special de inginerii Alpine Cars, pentru a fi cât mai ușoară și mai agilă posibil.
autonomie disponibilă
Bateria de 70 kWh amplasată sub podea asigură o autonomie estimată WLTP mai mare de 400 km* pe drumurile publice și putere fenomenală pe circuit. Performanțe în orice situație.
* specificațiile tehnice pot suferi modificări înainte de omologarea vehiculului
încărcare super-rapidă
Bateria suportă o încărcare ultra-rapidă cu infrastructura sa de 800 de volți și o putere de până la 350 kW DC. Doar 15 minute sunt suficiente pentru încărcarea de la 15% la 80%.