Motorizări noi diesel și benzină
motoare diesel Blue dCi
Pentru reducerea emisiilor poluante, noile motoare Diesel Blue dCi sunt echipate cu un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR*) care funcționează cu aditiv AdBlue®. Această tehnologie transformă continuu oxidul de azot (NOx) emis de motoarele Diesel în gaze inofensive (vapori de apă și azot).
Fiind eficientă în orice situație, această tehnologie nu afectează randamentul motoarelor Blue dCi. Utilizarea acestei tehnologii asigură respectarea noilor standarde, care sunt mai stricte și mai exigente.
Avantaje
Compusă din 32,5% uree pură și 67,5% apă demineralizată, AdBlue® este o soluție apoasă, incoloră și inofensivă.
AdBlue® este disponibilă în majoritatea benzinăriilor.
Vehiculul te anunță automat când trebuie să umpli rezervorul de AdBlue®.
Un rezervor plin de AdBlue® este suficient pentru circa 6 – 8 plinuri** de carburant.
De reținut
AdBlue trebuie utilizat nediluat.
Rezervorul AdBlue este separat de cel pentru carburant și poate fi accesat cu ușurință, fie prin aceeași clapetă ca rezervorul diesel, fie printr-o clapetă separată.
Ai grijă să nu alimentezi rezervorul de motorină cu AdBlue® sau invers.
Dacă ai alimentat greșit, nu porni motorul, deoarece se poate defecta sistemul SCR.
motoare pe benzină cu filtru de particule
Pentru reducerea emisiilor de particule, noile motoare pe benzină cu injecție directă includ acum un filtru de particule ca parte a sistemului de evacuare.
Acest sistem elimină particulele din gazele de eșapament. Structura sa poroasă, de tip fagure, reține aceste particule, care apoi sunt arse printr-un proces de regenerare automată periodică.
În plus, oxizii de azot (NOx), monoxidul de carbon (CO) și hidrocarburile nearse sunt transformate, printr-o reacție chimică continuă, în dioxid de carbon (CO2) și gaze inofensive, vapori de apă (H2O) și azot (N2).
Gama de motoare pe benzină care beneficiază de această tehnologie se numește acum TCe FAP.
Avantaje
Filtrul de particule nu necesită niciun fel de întreținere.
Nu afectează comportamentul mașinii.
Și nici nu are impact asupra consumului de combustibil sau emisiilor de CO2.
(*) Tehnologia de reducere catalitică selectivă se bazează pe injectarea de amoniac (NH3) din AdBlue® în catalizatorul sistemului de evacuare. Reacția chimică ce rezultă transformă oxizii de azot (NOx) în gaze nepoluante (vapori de apă și azot).
(**) Consumul de aditiv AdBlue® depinde de condițiile de exploatare, dotări și stilul de condus. Capacitatea rezervorului AdBlue® depinde de model, dar se situează, în general, între 15 și 20 l.
noul test de certificare WLTP
Un standard care reflectă mai precis condițiile de exploatare reale și consumul efectiv al autovehiculului.