principiul din spatele tehnologiei E-Tech hybrid
Renault a făcut alegerea de a dezvolta 2 tipuri de tehnologie: E-Tech full hybrid, pentru vehiculele care nu trebuie conectate la priză, și E-Tech plug-in hybrid, pentru vehiculele care pot fi conectate. Ambele opțiuni oferă vehicule ecologice care sunt rentabile, combinând plăcerea de a conduce și simplitatea de zi cu zi.
Acestea funcționează în același mod, cu doar 2 diferențe:
Acestea sunt numite „hibride serie-paralel”, deoarece oferă opțiunea de a funcționa ca 100% electric, ca hibrid (motor electric + termic) sau doar cu motorul termic.
Au 2 motoare electrice, precum și un motor termic.
Tehnologiile inovatoare integrate în automobil (cutie de viteze inteligentă, sistem de gestionare a energiei, frânare cu recuperarea energiei) fac posibilă comutarea între diferitele motorizări sau funcționarea simultană a acestora atunci când este necesar. Acest lucru ajută la optimizarea performanței și consumului vehiculului.
Motorizările E-Tech oferă o accelerație excelentă, reacții dinamice și emisii reduse de CO2 și consum redus de carburant.
Un motor hibrid este alcătuit din 2 motoare principale care alternează sau funcționează simultan pentru a pune în mișcare vehiculul. Află mai multe despre diferitele moduri de tracțiune:
tracțiune electrică
La pornire, numai motorul electric pune în mișcare roțile, prin urmare nu se consumă carburant. Te bucuri de pornire silențioasă și condus exclusiv electric până la 130 km/h timp de până la 5 minute, în funcție de stilul de condus și de model*.
* Austral E-Tech full hybrid 200
tracțiune hibridă
Acest mod implică utilizarea simultană a două surse de energie pentru a pune în mișcare vehiculul.
Pentru condus dinamic, motorul pe benzină susține motorul electric, menținându-i performanța. Cele două motoare funcționează împreună pentru a crește puterea mașinii. Acest lucru este cunoscut sub numele de funcționare hibridă paralelă.
În unele cazuri, când nivelul bateriei este scăzut, cele 2 motoare funcționează în același timp, dar numai motorul electric pune în mișcare roțile. În acest caz, sistemul de gestionare electronic activează motorul cu ardere internă pentru a optimiza consumul total și pentru a reîncărca bateria. Acest lucru este cunoscut sub numele de funcționare hibridă în serie.
tracțiune cu motorizare termică
Când funcționează doar motorul cu ardere internă, acesta este utilizat la viteza optimă, pentru a acționa roțile vehiculului și pentru a reîncărca bateria. Consumul total al vehiculului este optimizat, iar energia suplimentară este stocată pentru a ajuta la reluarea condusului electric.
de la un mod de tracțiune la altul
Poți trece de la un mod de tracțiune la altul în două feluri:
bateria vehiculelor full hybrid
se încarcă numai atunci când conduci, folosind energie cinetică. Aceste vehicule nu trebuie să fie conectate la o sursă de încărcare, deoarece au un sistem care recuperează energia atunci când frânezi sau decelerezi. Acest lucru este suficient pentru a reîncărca complet bateria.
bateria vehiculelor plug-in hybrid
Se încarcă în principal prin conectarea vehiculului la rețea, dar și în timp ce conduci (aproximativ 10% din potențialul de reîncărcare). Vehiculele plug-in hybrid au o clapetă suplimentară care poate fi utilizată pentru a reîncărca bateria complet.
E-Tech full hybrid
Vehiculele au 2 motoare electrice și un motor cu combustie, care se reîncarcă în timp ce conduci și fac posibil condusul 100% electric până la 80% din timp (ciclu WLTP urban).
E-Tech plug-in hybrid
Vehicule cu motor cu ardere internă și 2 motoare electrice cu posibilitatea de reîncărcare a bateriei, ceea ce face posibilă condusul 100% electric până la 50 km în utilizare mixtă (ciclul WLTP corespunzător diferitelor tipuri de drumuri).
Vehiculul gestionează automat comutarea între tracțiunea electrică, hibridă și tracțiunea cu combustie folosind un sistem electronic. Acesta ia în considerare trei criterii, pentru a oferi cel mai bun compromis între performanță și consum:
În esență, în timpul pornirii, în timpul condusului constant și al accelerației normale, un vehicul hibrid utilizează în cea mai mare parte motorul electric. Când apeși mai tare pedala de accelerație, când natura terenului necesită mai multă putere (de exemplu, pentru o urcare abruptă) sau când bateria nu este suficient încărcată, vehiculul cuplează motorul cu ardere internă. În funcție de caz, motorul cu ardere internă va completa motorul electric (tracțiune hibridă) sau îl va înlocui în întregime (tracțiunea motorului cu combustie).
Nu, nu este posibil.
Un vehicul hibrid continuă deplasarea chiar și atunci când bateria de tracțiune este descărcată, prin utilizarea motorului cu combustie. Cu toate acestea, contrariul nu este valabil: modurile de tracțiune hibrid și electric funcționează alternativ cu modul de combustie, dar nu pentru îl pot înlocui în întregime. Dacă un vehicul hibrid a rămas fără benzină, celelalte moduri de tracțiune pot prelua controlul doar pentru scurt timp înainte ca vehiculul să se oprească.
Bateria electrică nu este întotdeauna utilizată, deoarece vehiculul funcționează și cu ajutorul motorului cu combustie. Prin urmare, uzura bateriei este treptată și nu provoacă o pierdere suficientă a capacității pentru a împiedica funcționarea vehiculului.
În plus, dacă vehiculul este protejat de temperaturi extreme, în special de frig, aceasta poate rămâne funcțională pe întreaga durată de viață a unui vehicul hibrid.
Bateria unui vehicul hibrid Renault este garantată timp de 8 ani sau 160.000 km.
află și despre