autonomia vehiculului electric
Autonomia este una dintre caracteristicile-cheie ale vehiculelor electrice.
La fel ca un motor termic, motorul electric consumă energie și acest consum depinde de factori precum stilul de condus, tipul de drum, temperatura exterioară, greutatea vehiculului și dotările opționale.
Vehiculele Renault E-Tech 100% electric au fost proiectate pentru a te ajuta să optimizezi autonomia mașinii.
De exemplu, cu Megane E-Tech 100% electric, poți conduce până la 469 km (conform ciclului WLTP).
teorie și practică
Autonomia teoretică este distanța parcursă între o încărcare completă și o baterie complet goală.
Aceasta este calculată în conformitate cu protocolul WLTP și servește drept referință, permițând compararea vehiculelor.
Este important să știi că autonomia WLTP, fără a pretinde că este complet reprezentativă, se bazează pe factori similari condițiilor reale de condus.
ce este WLTP?
Acesta reprezintă „Procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial” și a fost introdus în 2017. Este un standard global care își propune să reflecte condițiile reale de condus, armonizând în același timp testele efectuate. Scopul său este de a furniza date exacte și comparabile pentru toate mărcile. Protocolul WLTP este utilizat pentru a măsura autonomia și consumul electric, precum și emisiile de CO2 și poluanți pentru vehiculele cu motor termic.
autonomia în situații reale
Autonomia în situații reale depinde de condițiile exacte de condus și, prin urmare, va fi uneori mai mică decât valoarea nominală. Stilul de condus, drumurile pe care le folosești și condițiile meteorologice influențează, prin urmare, autonomia vehiculului electric, la fel ca în cazul unui vehicul cu motor termic.
De exemplu, pe autostradă, ai o autonomie cu 25% mai mică datorită consumului mai mare de energie decât într-un ciclu WLTP normal.
Autonomia unei mașini electrice depinde de mai mulți factori externi și de modul în care este condusă.
stilul de condus
Sportiv, dinamic, calm, lin, rapid, lent... modul în care conduci afectează cât de repede este consumată energia stocată în baterie.
tipul de drum
Traseu, drum, autostradă, pantă... Unele drumuri necesită mai multă energie și o forță de tracțiune mai mare. Atât de multe lucruri afectează consumul de energie.
condiții meteo
Vremea rece reduce autonomia reală a bateriei.
Utilizarea încălzirii sau a aerului condiționat consumă energie și afectează, de asemenea, autonomia vehiculului electric.
Sfat: în timpul iernii, uneori trebuie să dezaburești geamurile, să încălzești volanul etc. Este o idee bună să realizezi climatizarea prealabilă a mașinii în timp ce se încarcă, astfel încât autonomia sa să nu fie afectată înainte de a porni la drum...
sarcina vehiculului
Cu cât este mai grea sarcina vehiculului (obiecte grele, pasageri etc.), cu atât va fi mai afectată autonomia. De exemplu, cutiile de portbagaj și alte accesorii măresc cantitatea de energie de care vehiculul are nevoie pentru a se deplasa.
Așadar, încearcă să optimizezi sarcina pentru a maximiza autonomia.
funcții speciale pentru autonomie
Vehiculele Renault E-Tech 100% electrice beneficiază de tehnologii inovatoare concepute pentru a maximiza autonomia.
* În funcție de model, setarea se face și / sau din levierul de selecție a modului de condus.
mai multe recomandări
Sfaturi utile și practice pentru a-ți ușura viața electrică:
Preîncălzește habitaclul în timpul iernii și pornește aerul condiționat în timpul verii, în timp ce vehiculul se încarcă. Preclimatizarea poate fi programată prin easy link, openR link sau de la distanță, folosind aplicația My Renault.
Dacă ai uitat să utilizezi preclimatizarea și vehiculul are aceste opțiuni, acordă prioritate încălzirii scaunelor și volanului. Bucură-te de confort termic mai rapid și economii mai mari.
Parchează într-un garaj închis sau într-o parcare ori de câte ori este posibil. Bateria vehiculului electric va fi protejată împotriva condițiilor meteorologice și, prin urmare, autonomia electrică va fi maximizată.
Cu ajutorul aplicației My Renault, îți poți organiza deplasările, poți localiza stații de încărcare potrivite pentru vehicul și poți monitoriza de la distanță încărcarea bateriei.
vehicul | autonomie (WLTP) |
simulator autonomie
|
---|---|---|
autoturisme | ||
Scenic E-Tech 100% electric | până la 625 km |
|
Megane E-Tech 100% electric | până la 469 km |
|
Zoe E-Tech 100% electric | până la 395 km |
|
clienți comerciali | ||
Trafic Van E-tech 100% electric* | până la 294 km | - |
Kangoo Van E-Tech 100% electric | până la 300 km |
|
Noul Master E-Tech 100% electric* | până la 460 km |
-
|
* În curs de lansare în țară.
Valorile afișate în coloana de autonomie sunt orientative.
Da, temperatura are un impact asupra autonomiei mașinii, în special temperaturile scăzute. Atât motorul, cât și încălzirea utilizează bateria. Prin urmare, bateria se va descărca mai repede atunci când mașina este încălzită și nu va putea furniza motorului electricitate atât de mult timp.
Recomandările noastre pentru menținerea unei autonomii bune în timpul iernii:
Soluția noastră specială: Modelul Renault Megane E-Tech 100% electric include o pompă de căldură pentru a recupera căldura generată de baterie și motor pentru încălzirea habitaclului. Astfel, poți gestiona mai bine autonomia mașinii, chiar și în timpul iernii.
Sfat: scaunele încălzite și volanul (pachetul de iarnă) sporesc confortul termic, optimizând în același timp consumul total al vehiculului electric.
Toate vehiculele electrice sunt potrivite pentru condusul pe autostradă.
Trebuie doar să ții cont de câteva lucruri pentru a gestiona autonomia vehiculului în timpul deplasării:
Importanța uzării bateriei trebuie pusă în perspectivă. Grație experienței noastre de 11 ani în domeniul bateriilor Li-ion, oferim baterii care se degradează foarte lent. Foarte rar a trebuit să schimbăm bateriile din cauza pierderii autonomiei.
Cu toate acestea, este recomandat să încarci bateria la 80% atunci când nu trebuie să efectuezi deplasări lungi. Acest lucru va prelungi durata de viață a bateriei.
Bateria trebuie lăsată la un nivel intermediar de încărcare (între 30% și 80%) dacă vehiculul urmează să fie parcat pentru perioade lungi de timp și riscă să fie expus la căldură semnificativă. Acest lucru ajută la îmbunătățirea rezistenței bateriei în timp.
Dar asta nu e tot:
află și despre