Motorizare Eco-G
Renault și GPL
Dubla alimentare pe benzină și GPL (gaz petrolier lichefiat) este o soluție practică, economică și mai ecologică decât vehiculele convenționale pe benzină.
Vehiculele echipate cu alimentare dublă sunt acum disponibile ca tehnologie Eco-G creată de Renault.
utilizare zilnică
Chiar mai multe economii, cu aproximativ jumătate din prețul pe litru decât cel al vehiculelor pe benzină. Mai puține emisii de particule fine, făcându-l mai ecologic.
în călătorii
Cu 2 rezervoare, autonomia ta crește la 1.300 km***.
*în funcție de versiune și opțiuni
Vehiculele Eco-G au 2 rezervoare (benzină și GPL), care sunt utilizate alternativ; deși această comutare se face automat, o poți gestiona și manual.
automat
În acest mod, vehiculul va utiliza sistematic rezervorul de benzină pentru a porni și apoi va alterna singur între cele două rezervoare. Preferința este întotdeauna acordată celui mai plin rezervor.
manual
Pentru acest mod, stabilești ce rezervor să folosești și când dorești să treci la celălalt. Decizia este salvată ca setare implicită, până când este modificată.
Odată cu numeroasele progrese făcute, condusul cu alimentare dublă pe benzină/GPL a devenit mai flexibilă și nu există nicio scădere a performanței motorului.
Se poate spune chiar că motorizarea GPL oferă acum un cuplu mai mare decât echivalentul său pe benzină.
În România, GPL-ul poate fi găsit în anumite stații dedicate.
Dacă nu găsești o stație GPL în apropiere, nu îți face griji: poți rula numai pe benzină, ca în cazul unui vehicul convențional cu ardere internă. Reține, totuși, că rezervorul de benzină va fi utilizat sistematic la pornire, deci nu poate fi gol!
În același mod ca un așa-numit rezervor „convențional”:
- Deschide capacul supapei de alimentare (la fel ca la o motorizare pe benzină).
- Așează duza pompei GPL în orificiul de alimentare.
- Scoate duza când rezervorul este plin și înlocuiește capacul supapei de alimentare.
În plus, este liniștitor faptul că, în România, un sfert din stațiile de benzină oferă GPL. Dacă nu găsești o stație GPL în apropiere, nu îți face griji: poți rula numai pe benzină, ca în cazul unui vehicul convențional cu ardere internă. Reține că rezervorul de combustibil va fi utilizat întotdeauna la pornire, deci acesta nu trebuie să fie niciodată gol!
Întreținerea unui vehicul Eco-G nu este mai complicată decât cu un vehicul convențional: intervalele de întreținere și costurile sunt aceleași.
Ca și în cazul oricărui vehicul „specific”, întreținerea ar trebui încredințată profesioniștilor instruiți în întreținerea și repararea vehiculelor cu alimentare dublă. Ca o indicație, un vehicul Eco-G trebuie întreținut la fiecare 20.000 până la 30.000 km, la fel ca un vehicul convențional pe benzină. Respectă frecvența indicată în jurnalul de bord pentru a te asigura că vehiculul funcționează corect.
Deși vehiculele Renault Eco-G au un rezervor suplimentar dedicat GPL, spațiul interior rămâne neschimbat, iar prețul lor este similar cu cel al unui vehicul convențional pe benzină. Așa că nu trebuie să îți schimbi obiceiurile.
avantajele unui vehicul alimentat cu GPL
Cu două rezervoare, autonomia unui vehicul Eco-G este mai optimizată decât cea a unui vehicul pe benzină.
Nu trebuie să alimentezi la fel de des și costă mai puțin, deoarece GPL-ul este cu 50% mai ieftin* decât benzina și motorina.
Din punct de vedere ecologic, un vehicul Eco-G emite cu până la 11% mai puțin CO2 și de 10 ori mai puțin NOx** decât un vehicul diesel.
achiziție și utilizare
Deși vehiculele Eco-G GPL au două rezervoare cu alimentare dublă, acestea nu costă mai mult pentru a fi achiziționate.
Acestea sunt și mai economice de utilizat, deoarece GPL-ul este mai puțin costisitor pe litru. Acestea sunt și mai ecologice și au o autonomie mai mare.
*preț mediu înregistrat
**emisiile de oxid de azot emise prin arderea combustibililor fosili
descoperă și