tehnologia E-Tech
Găsești toate definițiile utile pentru componentele tehnologice E-Tech 100% electric, E-Tech full hybrid și E-Tech plug-in hybrid.
A
Curentul CA este cea mai obișnuită formă distribuită de rețeaua electrică și, prin urmare, cea mai utilizată. Este ușor de transportat și transformat și reduce pierderile. Acesta este tipul de curent în stațiile de încărcare standard, cum ar fi prizele casnice, prizele Green'up, Wallbox-urile și stațiile publice de încărcare.
Autonomie de rulare a unui vehicul cu tehnologie E-Tech este numărul de kilometri pe care îi poate parcurge cu o singură încărcare sau o încărcare și un rezervor plin. Valoarea este definită în funcție de consumul evaluat conform protocolului WLTP.
Pentru un vehicul E-Tech 100% electric, autonomia de rulare reprezintă capacitatea mașinii de a conduce între 2 încărcări de la 100% la 0% într-un ciclu WLTP. Această autonomie este mai mică în condiții reale
Există 2 tipuri de autonomie pentru un vehicul plug-in hybrid. Autonomie electrică, care funcționează la fel ca pentru un vehicul 100% electric, cu excepția faptului că autonomia de rulare va fi mai scurtă din cauza capacității bateriei de tracțiune. Autonomia generală de rulare este îmbunătățită deoarece are 2 surse de energie (benzină + electricitate).
Pentru un vehicul E-Tech full hybrid nereîncărcabil, autonomia funcționează la fel ca și pentru o mașină clasică cu motor termic, cu excepția faptului că va fi mai lungă din cauza consumului redus.
B
Oferă o intensitate mult mai mare decât o priză casnică convențională, pentru o încărcare mai eficientă și mai rapidă. Grație sistemelor sale de control al încărcării și protecție la supratensiune, oferă o soluție de încărcare mai sigură pentru acasă, cu o putere cuprinsă între 3,7 kW și 22 kW. Cele mai obișnuite sunt 7,4 kW CA monofazat și 11 kW CA trifazat.
O stație de încărcare este considerat rapidă atunci când poate oferi o putere mai mare de 43 kW. Pentru a obține această putere de ieșire, trebuie să aibă o conexiune trifazată pentru a furniza curent continuu (CC).
Cablul de încărcare care este încorporat în stația de încărcare încarcă bateria fără a utiliza încărcătorul din vehiculul tău, ceea ce face posibilă încărcarea de mare putere.
Acest lucru înseamnă adesea că o încărcare de 80% poate fi atinsă în 30 de minute. Cele mai puternice stații de încărcare pot furniza până la 350 kW.
Ca și în cazul tuturor dispozitivelor electronice care au baterii, bateria din vehicul este componenta care stochează și redistribuie energia în vehiculul electric.
Bateria vehiculului electric este alcătuită din celule electrochimice. Acestea stochează energia de care vehiculul electric are nevoie pentru ca motorul să funcționeze.
Puterea sa este exprimată în kWh.
C
Aceasta este cea mai convențională metodă de încărcare a vehiculelor electrice și folosește curent alternativ.
Când conectezi vehiculul la o stație de încărcare CA, curentul este convertit în interiorul vehiculului înainte de a intra în baterie folosind încărcătorul de bord.
Încărcarea CA este în general mai lentă decât încărcarea CC, dar este mai des întâlnită și este disponibilă în multe locuri, inclusiv acasă sau la serviciu.
Încărcarea CC se referă la procesul de încărcare a unui vehicul electric folosind curent continuu (CC). Încărcarea CC este mai rapidă decât încărcarea CA și se poate face la stații de încărcare rapidă specializate, care tind să fie aproape de autostrăzi.
Curentul CC este stocat direct în baterie la putere mare, ceea ce reduce considerabil timpul de încărcare. Cu toate acestea, stațiile de încărcare CC sunt mai rar întâlnite și sunt în general mai scump de utilizat.
Capacitatea totală a unei baterii este cantitatea maximă de energie pe care bateria o poate stoca pentru a asigura funcționarea sa pe termen lung, menținând în același timp performanța pentru client. Aceasta este exprimată în kWh.
Cu alte cuvinte, capacitatea totală este cantitatea totală de energie din baterie, în timp ce capacitatea utilă este cantitatea de energie disponibilă efectiv pentru condus.
Capacitatea utilă este cantitatea de energie din baterie care poate fi utilizată de vehiculul Renault echipat cu tehnologia E-Tech.
Aceasta este exprimată în kWh.
Capacitatea utila poate fi afectată de mai mulți factori, cum ar fi temperatura, vechimea bateriei și ciclurile de încărcare/descărcare. Capacitatea utilă determină distanța reală pe care o poate parcurge o mașină electrică cu o singură încărcare.
Un cablu de încărcare care poate fi folosit pentru a conecta mașina la o priză casnică ranforsată sau normală (împământată). Conceput pentru încărcare ocazională acasă. Cablul are o unitate de comunicare și control pentru încărcare complet sigură (modul 2).
Acest tip de cablu are 2 tipuri de conectori în funcție de capete. Un capăt este compatibil cu standardul european pentru vehicule (Tipul 2), celălalt capăt este compatibil cu prizele casnice.
Pentru a încărca mai repede vehiculele electrice sau plug-in hybrid: Ai nevoie de acest cablu pentru a încărca vehiculul la o stație de încărcare casnică sau în infrastructura publică până la o putere de 43 kW.
Îndeplinește standardul european și este compus dintr-un conector de tip 2 la fiecare capăt și folosește modul 3 pentru a asigura comunicarea între vehicul și stația de încărcare
Acronim pentru sistem de încărcare combinat - Tip 2. Combină conectorul standard de tip 2 pentru încărcare lentă și un conector suplimentar pentru încărcare rapidă prin intermediul sistemului de încărcare combinată (CCS), care este conectorul standard european pentru încărcare CC.
Aproape toate mașinile electrice vândute în Europa sunt acum echipate cu un port Combo CCS, deoarece este foarte puternic, flexibil și ușor de manevrat. Conectorul Combo CCS poate furniza o putere de peste 300 kW.
D
Curentul continuu este al doilea tip de curent. Electricitatea este stocată în bateria vehiculului în această formă.
Conversia CA la CC se realizează direct prin stații speciale de încărcare pentru a obține o încărcare ultra rapidă.
E
Tehnologie Renault care acoperă toate vehiculele ce pot funcționa 100% electric. Nu include tehnologii semi-hibrid.
Tehnologia este împărțită în 3 sub-tehnologii:
Acest mod de condus disponibil la vehiculele noastre te ajută să conservi autonomia de rulare electrică. Te ajută să consumi mai puțin prin reducerea performanței anumitor funcții precum încălzirea sau aerul condiționat.
F
Principiul frânării cu recuperarea energiei este de a transforma energia cinetică în curent electric, care încarcă automat bateria vehiculului. Un sistem de recuperare a energiei în timpul frânării, care mărește autonomia vehiculului. Bateria se încarcă atunci când șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație sau apasă ușor pe frână.
K
O unitate pentru măsurarea puterii echipamentelor electrice, abrevierea kilowatt.
Kilowattul poate indica puterea motorului unui vehicul, indiferent dacă este electric sau cu motor termic. Poate fi folosit și când vorbim despre puterea unei stații de încărcare.
N.B. 1 kW = 1,36 CP
O unitate pentru măsurarea cantității de energie stocată într-o baterie de tracțiune, abrevierea kilowatt-oră.
Din punct de vedere tehnic, corespunde unei puteri de 1 kW consumate pe parcursul unei ore. În practică, pentru o baterie de 60 kWh, înseamnă că teoretic este capabilă să furnizeze 60 kW într-o oră.
O unitate de măsură pentru consumul electric mediu al unei mașini electrice sau plug-in hybrid peste 100 kilometri. Este echivalentul termenului „litri la suta de kilometri” pentru vehicule electrice.
Vehiculele E-Tech 100% electric un consum de aproximativ 15 kWh/100 km, adică 15 kWh de energie electrică consumată pe o distanță de 100 km. Măsurată conform protocolului WLTP.
M
Modurile de cablu de încărcare pentru vehiculele electrice pot fi împărțite în 3 moduri de încărcare cu curent alternativ:
Mod 1: Acesta este cel mai simplu și mai vechi mod de încărcare. Utilizează un cablu standard la o priză casnică și un conector de tip 2 pentru vehiculul electric. Acest mod este cel mai lent, dar este cel mai ușor de utilizat. Reține că nu există încorporat un control de siguranță și încărcare la acest mod.
Mod 2: Acest mod de încărcare este mai rapid decât modul 1, dar necesită un cablu special conceput cu un sistem de protecție integrat. Este echipat cu protecție la supratensiune și scurtcircuit și oferă o siguranță mai bună pentru vehicul și mediu.
Mod 3: Acesta este cel mai rapid și mai avansat mod de încărcare. Utilizează o stație de încărcare specială (la domiciliu sau publică) cu o funcție integrată de gestionare a încărcării pentru un control mai precis și o siguranță sporită.
P
Echipament folosit pentru încălzirea habitaclului vehiculului electric. Pompa de căldură reduce semnificativ consumul de energie electrică și maximizează autonomia de rulare atunci când temperatura exterioară este sub 15 °C.
T
Conector de încărcare standard european care trebuie inclus pe vehiculele electrice. Acum este încorporat în conectorul global Combo CCS. Tipul 2 poate transfera până la 43 kW de putere.
Conectorul de tip 2 este un conector standard european pentru încărcarea vehiculelor electrice și plug-in hybrid cu curent alternativ (CA). Acum este încorporat în conectorul global Combo CCS, un alt standard european care este utilizat în Europa și în alte țări.
Oferă conectivitate de înaltă performanță și control precis al încărcării, ceea ce permite mașinilor să fie încărcate eficient.
Conectorul de tip 2 este utilizat în general cu modurile de încărcare 2 și 3 și poate fi găsit pe punctele de încărcare publice și private.
W
Acronimul pentru procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare.
Acest protocol stabilește condițiile exacte pentru efectuarea testelor pe toate mărcile de vehicule, ceea ce permite comunicarea și compararea unor informații importante pentru consumatori și legiuitor, cum ar fi: