bateria litiu-ion
Bateria litiu-ion este în prezent tehnologia de referință pentru mașinile electrice.
Renault a ales să-și echipeze vehiculele E-Tech 100% electric cu această tehnologie, deoarece oferă clienților o soluție tehnică optimă cu beneficii maxime:
Bateria de tracțiune este componenta principală a vehiculului electric. Este proiectată și fabricată cu cea mai mare grijă. Urmărim să reducem dimensiunile acesteia, asigurând în același timp performanțe optime.
Bateria este formată din mai multe elemente care asigură funcționarea corectă:
Observație: numai celulele și modulele sunt dezvoltate în colaborare cu partenerii noștri. Toate celelalte componente ale bateriei sunt proiectate și produse de Renault. O garanție a calității pentru a răspunde cerințelor tale.
Bateria litiu-ion este o componentă care transformă energia chimică în energie electrică. Acest lucru se întâmplă ca urmare a unei reacții chimice care are loc între 2 electrozi - unul pozitiv (catodul) și celălalt negativ (anodul), scufundați într-un electrolit.
Când bateria alimentează mașina, electronii acumulați sunt eliberați într-un flux constant de energie prin circuitele vehiculului dintre anod și catod, alimentând motorul electric.
În schimb, atunci când bateria recuperează energia transmisă de încărcător sau prin frânare cu recuperarea energiei, electronii revin în poziția inițială.
capacitate
Capacitatea bateriei este exprimată în kilowați oră (kWh). Aceasta nu trebuie confundată cu puterea instantanee a motorului electric sau cu o sarcină exprimată în kilowați (kW).
Poți considera că este compararea capacității rezervorului de combustibil al unui vehicul cu combustie, exprimată în litri (l), și puterea motorului în cai putere (CP).
autonomie
Depinde în principal de capacitatea bateriei. Cu cât capacitatea este mai mare, cu atât vehiculul poate parcurge mai mulți kilometri.
Cu toate acestea, alți factori, cum ar fi greutatea vehiculului, stilul de condus și condițiile meteorologice, afectează autonomia vehiculului electric.
exemplu: Renault Megane E-Tech 100% electric
Renault Megane E-Tech 100% electric: 60 kWh stocați într-o baterie de 11 cm grosime, pentru o autonomie de până la 450 km WLTP per încărcare.
Autonomia variază pentru toate vehiculele noastre, descoperă autonomia modelului Megane E-Tech 100% electric.
capacitate de încărcare
Rolul principal al bateriei este de a stoca și redistribui energia. Aceasta determină autonomia vehiculului tău electric. Atunci când o proiectăm, luăm în considerare capacitatea sa de încărcare, adică capacitatea sa de a absorbi rapid puterea furnizată (kW), indiferent de tipul de încărcare.
timp de încărcare
Bateriile pentru un vehicul E-Tech sunt proiectate pentru a oferi cel mai bun compromis între energia stocată și timpul de încărcare. Ideal pentru utilizarea pe autostradă și pentru o recuperare eficientă în timpul încărcării ultra-rapide.
Poți recupera până la 200 km de autonomie în 30 de minute cu modelul Renault Megane E-Tech 100% electric. Oferă o flexibilitate mai mare de încărcare până la 22 kW într-o rețea de curent alternativ și până la 130 KW în timpul vârfului maxim la o stație de încărcare rapidă de rețea de curent continuu.
condiții exterioare
Bateria este, de asemenea, afectată de condițiile exterioare. Pentru a ne asigura că vehiculul funcționează corect, ajustăm temperaturile de funcționare folosind sistemul de răcire încorporat în baterie. În plus, cu Google Maps încorporat și sistemul nostru openR link, pe măsură ce te apropii de o stație de încărcare c.c. programată , preîncălzim bateria pentru a optimiza puterea de încărcare*
* în funcție de model și versiune
experiența Renault și garanția calității
De la prima apariție pe piață a modelului Renault Zoe, Renault a câștigat peste 10 ani de experiență în tehnologia electrică. Aceasta înseamnă că știm multe despre cum se uzează bateriile. Experiența și angajamentul nostru sunt o garanție.
garanție bateriei
Vehiculele Renault E-Tech 100% electric includ baterii cu o garanție pentru 8 ani sau 160.000 km (în funcție de care survine prima dată). Trebuie remarcat faptul că bateriile se degradează în mod natural ca în cazul oricărui dispozitiv electronic echipat cu o baterie. La noile noastre modele, bateriile sunt garantate să păstreze cel puțin 70% din capacitatea lor inițială pe perioada de garanție.
Siguranța vehiculelor sale electrice este o prioritate pentru Renault. Renault este singurul producător auto care a integrat un pompier în echipele sale. Ambele lucrează în strânsă colaborare cu specialiști externi în siguranță pentru a vă proteja mai bine. Două inovații majore, de exemplu:
Fireman Access
Fireman Access oferă pompierilor acces direct la inima bateriei dacă aceasta este afectată de un incendiu extern, reducând timpul de intervenție la doar 5 minute.
SD Switch
În timpul intervențiilor pompierilor (cu excepția incendiilor), bateria poate fi deconectată imediat de la circuitul electric prin intermediul SD Switch, protejând astfel pompierii de o posibilă electrocutare.
Când bateriile ajung la sfârșitul primei vieți, adică între 10 și 15 ani sau când scad sub capacitatea de încărcare de 70%, acestea pot fi înlocuite.
Apoi se angajează într-o a doua viață, de exemplu, fiind reutilizate pentru stocarea energiei regenerabile sau alte utilizări mobile mai puțin solicitante. Odată ce această a doua viață s-a încheiat, acestea pot fi apoi reciclate.
colectare
În conformitate cu Directiva Europeană, Renault s-a angajat să colecteze bateriile uzate ale vehiculelor sale electrice.
Toate centrele noastre Renault E-Tech îți stau la dispoziție pentru a te ajuta cu reciclarea bateriilor.
Începând cu 2024, Re-Factory din Flins intenționează, de asemenea, să înceapă instalarea unei linii de dezmembrare a bateriilor și a vehiculelor electrice.
a doua viață
Odată ce prima durată de viață a bateriilor s-a încheiat, provocarea este să găsești modalități de a le reutiliza. Marca Mobilize se concentrează pe această problemă prin programul „Stocare avansată pentru baterii”, care a fost deja implementat în mai multe locații din Franța și Europa. Aceste baterii pot fi apoi folosite, de exemplu, pentru a stoca energia produsă de turbinele eoliene și de fermele solare. În acest fel, ele compensează intermitența inerentă a acestor resurse.
reciclare
Pentru o baterie litiu-ion precum cea din Renault Zoe, procesul de reciclare începe cu dezmembrarea pentru a extrage toate componentele.
Elementele structurale, plastice, metalice și de sudură merg la propriile lor unități de reciclare speciale.
întrebările tale despre bateriile electrice
Spre deosebire de primele zile ale mașinilor electrice, majoritatea producătorilor de mașini nu mai oferă leasing de baterii. Motivul pentru aceasta este simplu și promițător: această tehnologie s-a dovedit a fi un câștigător atât în ceea ce privește funcționarea, cât și durabilitatea.
De fapt, bateriile Renault E-Tech sunt acum garantate pentru 160.000 km sau 8 ani și pot fi înlocuite dacă nivelul lor scade sub 70% din capacitatea inițială.
Renault are peste 10 ani de experiență cu bateriile litiu-ion pentru vehicule electrice. Durabilitatea depășește previziunile din industrie, cu o pierdere foarte mică de capacitate în 10 ani.
Bine de știut:
Bine de știut: în orice caz, Renault garantează că fiecare baterie va fi reciclată, prin parteneriat cu companii specializate.
Categoric. În primul rând, pentru că există o obligație legală de a face acest lucru, dar și pentru că Renault o consideră o alegere logică.
Desigur, bateriile noastre sunt proiectate având în vedere întregul ciclu de viață.
Obiectivul nostru pentru 2030 este să producem aproximativ 70% din bateriile noastre folosind materiale strategice (nichel, cobalt, litiu etc.), provenite din bateriile reciclate scoase din uz. În această privință, Grupul Renault, cu fabrica sa Re-Factory de la Flins și în parteneriat cu Veolia și Solvay, este cu mult înaintea concurenței.
Prima viață: „inima” vehiculelor noastre.
Bateria va fi păstrată până când capacitatea sa nu va mai fi suficient de bună pentru a menține vehiculul să funcționeze corespunzător (mai puțin de 70% din capacitatea sa inițială). „Starea de sănătate” a acesteia poate fi monitorizată cu ajutorul aplicației My Renault.
A doua viață: un nou scop.
Când bateria scade sub 70% din capacitatea sa inițială, poate fi totuși utilă. Poate fi reutilizată în alte domenii de e-mobilitate sau pentru sisteme solare sau eoliene.
A treia viață: recuperarea componentelor.
După 6 până la 10 ani, aceasta va fi trimisă spre reciclare pentru a putea fi recuperate diferite elemente (nichel, cobalt, litiu etc.). Scopul este de a recicla până la 95% din componentele sale.
Renault se înconjoară de parteneri specialiști pentru a asigura o producție responsabilă și circulară pe tot parcursul acestui ciclu. Logic.
află și despre