tehnologie avansată de propulsie electrică
Modelul Megane E-Tech electric utilizează noua platformă CMF-EV și încorporează ultimele inovații în domeniu. Vei beneficia de o autentică plăcere de a conduce și de eficiență, cu:
*Disponibil ca standard pentru versiunile Techno și Iconic.
un nou design al spațiului interior
Megane E-Tech electric este proiectat pentru confort. Bateria cu o grosime de 110 mm, cea mai mică de pe piață, și motorul compact eliberează spațiu în partea din față, asigurând un volum al spațiilor de depozitare de până la 33 l.
Am ținut cont de spațiul pentru pasagerii din spate. Ampatamentul mai lung și lipsa elementelor mecanice (precum cutia de viteze) creează o podea plană și un spațiu mai generos pentru picioare.
o experiență uimitoare la volan
Pe lângă noul motor electric, Megane E-Tech electric oferă o distribuție a greutății mai bună pe șasiu și un centru de greutate jos.
Admiri peisajul și te bucuri de liniștea unui vehicul electric. Accelerații puternice, liniare și dinamice de fiecare dată, fără întreruperi și vibrații. Padelele de pe volan controlează frânarea cu recuperarea energiei, pentru îmbunătățirea plăcerii de a conduce.
Ai la dispoziție mai multe opțiuni de încărcare acasă, la serviciu sau în timpul unei călătorii. Renault Megane E-Tech electric este echipat cu un cablu mod 3 tip 2, ce poate fi folosit la o stație de încărcare la domiciliu(1) sau publică.
tip de instalare | putere de încărcare | cablu recomandat | durată încărcare(2) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
baterie de 40 kWh | baterie de 60 kWh(3) | |||||||
50 km | 150 km | 300 km | 50 km | 250 km | 450 km | |||
bornă încărcare domestică pentru vehicule electrice | 7,4 kW | Cablu mod 3, inclus la achiziționare | 1 h 10 min | 3 h 15 min | 6 h 30 min | 1 h | 5 h | 9 h 15 min |
priză casnică securizată | 3,7 kW | Cablu mod 2 „flexi-charger”, disponibil ca accesoriu | 2 h 15 min | 6 h 15 min | 12 h 15 min | 2 h | 10 h | 18 h |
priză casnică standard(1) | 2,3 kW | Cablu mod 2 „flexi-charger” sau cablu mod 2 pentru priză standard, disponibile ca accesorii | 3 h 40 min | 10 h 35 min | 21 h | 3 h 20 min | 17 h | 30 h 30 min |
stație publică de încărcare rapidă (DC) | 130 kW(3) | cablu atașat la stație | 8 min | 27 min | 1 h 15 min | 7 min | 25 min | 1 h 15 min |
stație publică de încărcare | 22 kW(4) | cablu mod 3 inclus la achiziționare | 1 h 10 min | 3 h 15 min | 6 h 30 min | 20 min | 1 h 30 min | 3 h 15 min |
(1) recomandat pentru utilizare ocazională.
(2) durata de încărcare este estimată pe baza unui vehicul optim și a condițiilor punctelor de încărcare.
Autonomia indicată depinde de ciclul WLTP. Autonomia în condiții reale depinde de condițiile de condus (tipul de drum, stilul de conducere și condițiile meteorologice).
(3) vârful de putere acceptat de baterie variază în funcție de starea de încărcare a bateriei și de temperatură (până la 85 kW la o baterie de 40 kWh și 130 kW la o baterie de 60 kWh baterie).
(4) timpul de încărcare este valabil numai pentru versiunile de încărcare de tip "boost charge" și de încărcare optimă cu un AC22.
Priza încărcare domestică + cablu mod 2
Stație (publică sau casnică) de încărcare + cablu mod 3
Stație publică de încărcare rapidă + cablu atașat la stație
Încărcarea modelului Megane E-Tech electric:
Timpul de încărcare variază în funcție de configurația selectată.
Standard Charge: cu aceasta, fie acasă, fie la o stație publică, Megane E-Tech electric se reîncarcă până la 50 km autonomie în 1 oră, astfel încât să îți poți încărca complet bateria peste noapte (7 până la 10 ore în funcție de baterie). Acest mod de încărcare este compatibil și cu toate stațiile publice de încărcare inclusiv puncte de încărcare rapidă DC (în principal pe autostrăzi) pentru a se recupera până la 200 km WLTP în ~30 de minute cu un vârf de putere de 85 kW.
Super Charge: Ideal pentru reîncărcare acasă la încărcare monofazată de 7 kW puncte, pentru oîncărcare completă peste noapte (9 ore). Este compatibil și cu încărcătoare rapide curente (DC)pentru a recupera până la 300 km WLTP în 30 de minute, cu un vârf maxim de 130 kW.
Optimum Charge: Pe lângă încărcarea acasă, această versiune îți permite să te bucuri de întreaga putere a punctelor publice de încărcare AC până la 22 kW (încărcare de 3 ori mai rapidă decât SuperCharge). De asemenea, este compatibil cu încărcătoarele rapide DC pentru a recupera până la 300km WLTP în 30 de minute, cu un vârf maxim de 130 kW.
Bateria modelului Megane E-Tech electric nu are „efect de memorie”. Aceasta este echipată cu tehnologia litiu-ion cea mai performantă de pe piață. Permite optimizarea autonomiei.
Acest lucru înseamnă că poți încărca după cum preferi, chiar și parțial, fără ca randamentul bateriei să fie afectat.
Pentru optimizarea timpului de încărcare, în special la o stație de încărcare rapidă, îți recomandăm să încarci vehiculului numai dacă autonomia disponibilă a scăzut sub 20%.
Planificatorul Megane E-Tech electric îți permite să condiționezi bateria pentru a face încărcarea rapidă cât se poate de eficientă. Disponibil ca standard pe Evolution, Techno și Iconic.
Cu ajutorul aplicației My Renault pentru mobil, poți controla de la distanță încărcarea bateriei modelului Megane E-Tech electric.
Trebuie să încarci? La domiciliu, activează de la distanță încărcarea vehiculului cu ajutorul smartphone-ului.
În funcție de versiunea modelului Megane E-Tech electric, ai la dispoziție încărcarea rapidă, care îți permite să încarci pentru a parcurge 300 km WLTP în 30 de minute.
Pentru a profita la maximum de avantajele încărcării rapide, îți recomandăm să încarci bateria numai dacă autonomia disponibilă a scăzut sub 20%.
Costurile de încărcare variază în funcție de operator.
De asemenea, taxarea se poate face și în funcție de kW, timpul de încărcare sau viteza de încărcare (pentru stațiile de încărcare rapidă).
Pentru o încărcare optimă în timpul călătoriilor lungi, planificatorul pentru traseu optimizează călătoria ținând cont de baterie, autonomia rămasă a vehiculului, condițiile de deplasare și disponibilitatea stațiilor de încărcare (tipurile de stații și costul de încărcare).
Planificatorul pentru traseu* al modelului Megane E-Tech electric îți permite să optimizezi bateria, pentru a maximiza eficiența încărcării rapide.
*nu este disponibil pentru versiunea Equilibre
Cu bateria de 40 kWh, conduci până la 300 km* WLTP în ciclu combinat, adică până la 200 km pe autostradă cu o încărcare.
*disponibil la versiunea evolution extended range.
Megane E-Tech electric este echipat cu sistem de frânare cu recuperarea energiei. Energia generată atunci când vehiculul frânează sau încetinește este recuperată și încarcă bateria electrică, în vederea creșterii autonomiei.
Mai mult, datorită sistemului openR link cu Google încorporat beneficiezi de servicii cu conectare online, care permit optimizarea autonomiei în timp real și navigarea în siguranță.
La fel ca toate bateriile și cele ale unui vehicul electric sunt sensibile la variațiile extreme de temperatură.
Eficiența energetică îmbunătățită a modelului Megane E-Tech electric oferă o autonomie optimă în toate condițiile de utilizare, atât vara, cât și iarna.
Cu toate acestea, starea vremii poate afecta autonomia. Calculează autonomia modelului Megane E-Tech electric în funcție de modul de utilizare și de starea vremii.
Pentru a optimiza autonomia pe vreme rece, recomandăm pachetul „winter performance”*:
*Ca standard pe Evolution, Techno și Iconic; opțional în funcție de versiunea Equilibre
Disponibil cu o baterie de 40 kWh sau 60 kWh, Megane E‑Tech electric este un vehicul polivalent.
Selectează versiunea preferată, în funcție de numărul de kilometri parcurși zilnic, tipul de călătorii pe care le faci și stilul de condus.
Bateria de 40 kWh ar trebui să fie perfectă pentru călătoriile în oraș și în apropiere sau pentru un al doilea vehicul, cu care faci drumuri mai scurte (mai scurte de aproximativ 80 km pe zi).
Pentru un plus de flexibilitate, inclusiv pe autostradă sau la ieșirile din weekend ori camping, alege bateria de 60 kWh.
Megane E-Tech electric este potrivit pentru drumurile lungi, deoarece este echipat cu o baterie de 60 kWh și dispune de o putere de încărcare maximă de 130 kWh. Are o autonomie de maximum 450 km WLTP* în ciclu mixt și de maximum 300 km pe autostradă.
Planificatorul de traseu pentru vehiculele electrice este asistentul perfect pe distanțe lungi. Activează-l din cadrul sistemului multimedia, pentru a planifica traseul. Funcția predictivă te ajută să te adaptezi în timp real la condițiile de deplasare și te ghidează spre stațiile de încărcare disponibile.
*versiunea evolution extended range cu autonomie până la 470 km nu este disponibilă în România.
Dispozitivele electronice au un impact minim asupra autonomiei modelului Megane E-Tech electric.
Pentru optimizarea autonomiei zilnice, anticipează și adoptă un stil de condus mai relaxat și cu un consum mai mic de energie!
Pe ecranul central al modelului Megane E-Tech electric, planificatorul traseului estimează autonomia estimată ținând cont de starea vremii, condițiile de trafic și restricțiile de viteză existente pe traseul selectat.
Tabloul de bord afișează autonomia pe baza ultimilor kilometri parcurși.
Dacă stilul de condus sau condițiile de deplasare se modifică în timpul călătoriei, autonomia afișată de tabloul de bord este foarte posibil să fie diferită de autonomia estimată de planificator și afișată pe ecranul central.
Costul bateriei este inclus în prețul modelului Megane E-Tech electric.
Renault oferă o garanție de 8 ani și 160.000 km, cu păstrarea a minim 70% din capacitatea inițială a bateriei.
Renault nu mai oferă posibilitatea de închiriere a bateriei.
Tipul de cablu pe care trebuie să-l utilizezi depinde de versiunea modelului Megane E-Tech electric.
Modelul Megane E-Tech electric este echipat standard cu un cablu mod 3 tip 2. Poți conecta acest cablu la stația de încărcare de la domiciliu sau la orice stație de încărcare publică (la CA, mai mult de 90% dintre stațiile de încărcare publice din țară).
Dacă nu este disponibilă o stație de încărcare sau dacă ocazional trebuie să folosești o priză de uz casnic standard, de 2,3 kW, comandă un cablu mod 2 „Flexicharger”* pentru modelul Megane E-Tech electric. Încărcarea completă a vehiculului cu ajutorul acestui cablu durează între 20 și 30 de ore.
Variantele Încărcare Super și Încărcare Optimă sunt echipate standard cu încărcător rapid (130 kW CC). Acesta este compatibil cu stațiile de încărcare de mare putere existente pe autostradă. Acest mod de încărcare nu necesită un cablu suplimentar: cablurile aparțin stației de încărcare, ca și cum ai alimenta la pompă.
Toate versiunile sunt echipate standard cu un încărcător rapid DC (130 kW sau DC 85 kW putere maximă în funcție de versiuni), care este compatibil cu stațiile de încărcare de mare putere situate pe autostrăzi. Nu este nevoie de un cablu suplimentar pentru acest mod de încărcare. Cablurile sunt atașate direct la stația de încărcare. La fel ca în cazul alimentării de la pompă.
* disponibil opțional pentru toate variantele
Cablul de încărcare al modelului Megane E-Tech electric are o lungime de 5 metri.
De asemenea, sunt disponibile cabluri de 6,5 metri, ce pot fi comandate la agentul Renault.
La modelul Megane E-Tech electric, clapeta de încărcare este amplasată în partea din dreapta față a vehiculului.
Utilizează un cablu mod 2 „Flexicharger”* pentru a conecta modelul Megane E-Tech 100% electric la o priză de uz casnic standard, de 2,3 kW. Acest mod de încărcare este potrivit numai pentru utilizare ocazională sau dacă nu este disponibilă o priză de încărcare specială. Încărcarea completă a vehiculului durează între 20 și 30 de ore.
* disponibil opțional, compatibil cu toate variantele modelului Megane E-Tech 100% electric.
Pentru a încărca fără probleme 2 vehicule electrice la domiciliu, recomandăm următoarele:
Pentru a achiziționa cabluri suplimentare, contactează direct reprezentanța atunci când comanzi modelul Megane E-Tech electric.
Încărcarea bidirecțională nu este încă disponibilă pentru Megane E-Tech electric.
Încărcarea rapidă este disponibilă pe toate versiunile Megane E-Tech electric.
Variantele Încărcare Super (Super Charge) și Încărcare Optimă (Optimum Charge) pentru bateria de 60 kWh sunt echipate standard cu încărcător rapid (putere maximă de vârf DC 130 kW). Acesta este compatibil cu stațiile de încărcare de mare putere existente pe autostradă. Acest mod de încărcare nu necesită un cablu suplimentar: cablurile aparțin stației de încărcare, la fel ca furtunul de la benzinărie.
Versiunile Standard Charge și Boost Charge cu acumulatorul de 40 kWh sunt echipate cu un încărcător rapid DC care oferă un vârf maxim de putere de 85 kW.
Conectează-te la Google Maps de la bordul modelului Megane E-Tech electric și activează ghidarea până la cea mai apropiată stație de încărcare.
Folosește planificatorul de traseu pentru vehiculele electrice, pentru a-ți organiza pauzele și încărcarea astfel încât să ajungi fără griji la destinație.
Înmulțește capacitatea totală a bateriei cu prețul pe kWh. Deși costul mediu de încărcare variază în funcție de anumite criterii (nivelul bateriei, furnizorul de electricitate, tipul de cablu), poți avea o estimare destul de exactă a costului de încărcare.
În Europa, costul mediu de încărcare pentru 100 km este estimat între 2 și 4 euro, în funcție de țară.
Cu Megane E-Tech electric, beneficiezi de o întreținere ușoară, deoarece nu mai trebuie să faci schimbul de ulei sau să înlocuiești curelele! Și nici discurile și plăcuțele de frână. Durata de exploatare a acestora este mult mai lungă, deoarece frânarea cu recuperarea energiei reduce necesitatea utilizării pedalei de frână.
Datorită numărului mai redus de piese care trebuie înlocuite (fără filtre, bujii, curele etc.) și de operații de service (fără schimburi de ulei), în funcție de stilul de condus cu Megane E-Tech electric poți face economii de până la 50% la costurile de întreținere*, față de un vehicul echivalent cu motor termic.
*cu un contract de service pe 3 ani sau 90.000 km
Cu gama E-Tech, Renault dorește să reducă emisiile de carbon.
Prin îmbinarea inovațiilor cu performanțele, motorul modelului Megane E-Tech electric îți permite să reduci emisiile de carbon, cu zero emisii de CO2 în timpul deplasării.
Chiar dacă ținem cont de fabricația bateriei și de producția de electricitate din Europa pe durata de exploatare a vehiculului, motoarele electrice sunt tot mai ecologice în comparație cu cele ale vehiculelor cu motor termic.
Întregul ecosistem al vehiculului electric a fost proiectat cu grijă, începând cu fabricația și terminând cu reciclarea vehiculului și bateria acestuia.
Megane E-Tech electric a identificat și alte modalități de reducere a impactului său asupra mediului:
În funcție de variantă, acest lucru poate însemna până la 2,2 kg de material! O serie de piese vizibile (din partea inferioară a habitaclului) și invizibile (structura tabloului de bord) sunt realizate din plastic reciclabil, cu un total de 27,2 kg.
Megane E-Tech electric protejează pasagerii și împotriva poluării fonice, oferind un confort la bord de neegalat.
Renault Group respectă cu strictețe reglementările pentru:
Bateria modelului Megane E-Tech electric este proiectată pentru a nu necesita înlocuire pe durata de exploatare a vehiculului.
Mai mult, Renault oferă o garanție de 8 ani și 160.000 km, cu păstrarea a 70% din capacitatea inițială a bateriei.
Megane E-Tech electric este echipat cu o motorizare complet nouă.
Aceasta include un motor sincron cu rotor bobinat, care oferă o eficiență îmbunătățită față de tehnologia motorului cu magneți permanenți.
Deoarece nu necesită utilizarea metalelor rare, are un impact mai redus asupra mediului înconjurător și costurilor de producție la scară mare.
În plus, bateria este complet nouă și este cea mai subțire de pe piață, cu o grosime de numai 110 mm.
Pentru a proiecta cu succes o baterie atât de îngustă, inginerii au apelat la baterii litiu-ion cu tehnologia NMC (nichel, mangan, cobalt) realizate de LG, folosind mai mult nichel și mai puțin cobalt, pentru o densitate energetică îmbunătățită.
La sfârșitul primei utilizări, bateriile vor fi utilizate și reciclate, pentru extragerea diferitelor metale și reutilizarea acestora în industrie.
În această privință, Renault Group, cu fabrica sa de la Flins și în parteneriat cu Veolia și Solvay, este cu mult înaintea concurenților.
Bateria nu este singura piesă care va fi reciclată: 95% din masa modelului Megane E-Tech electric va fi reutilizată.
Cel puțin 85% din materiale vor fi reciclate și reutilizate în economia circulară. Restul de 10% va fi incinerat, iar energia generată va fi recuperată.
încărcare CA
Încărcare la curent alternativ de putere mică și medie (max. 43 kW). Modul de încărcare cel mai frecvent utilizat la domiciliu sau la majoritatea stațiilor de încărcare publice.
încărcare CC
Încărcare rapidă la curent continuu (minimum 50 kW). Necesită o stație de încărcare rapidă specială, disponibilă numai în rețeaua publică.
capacitate utilă
Cantitatea de energie din baterie și care poate fi utilizată de vehicul. Valoare exprimată în kilowați oră (kWh).
E-Tech
Complet electric, hibrid sau cu conectare la priză
tehnologie hibridă dezvoltată de Renault.
frânare cu recuperarea energiei
Sistem care recuperează energia la frânare și asigură creșterea autonomiei vehiculului: de fiecare dată când vehiculul încetinește, o parte din energia cinetică a acestuia este transformată în electricitate. Bateria se încarcă atunci când șoferul eliberează pedala de accelerație sau apasă ușor pedala de frână.
flexi-charger
Cablu de încărcare ce permite conectarea unui vehicul la o priză de uz casnic. Cablul Flexi-Charger este proiectat pentru încărcarea ocazională la domiciliu și este de preferat să fie conectat la o priză cu o împământare specială.
kW
Abrevierea pentru kilowatt. Unitate care măsoară puterea motorului electric sau cu ardere internă al unui vehicul. Kilowattul este și unitatea de măsură pentru puterea curentului continuu (CC) sau alternativ (CA).
kWh
Abrevierea pentru kilowatt oră. Unitate de măsură pentru energie, care arată capacitatea energetică pe care o baterie o poate furniza motorului, într-o oră de utilizare.
mod 2
La domiciliu ai nevoie de acest cablu pentru încărcarea vehiculului electric la prizele standard.
mod 3
Ai nevoie de acest cablu pentru încărcarea vehiculului electric la stațiile publice.
priză ranforsată
O soluție de încărcare la domiciliu mai eficientă decât o priză casnică standard. Asigură o putere de încărcare mai mare (3,2 kW pentru o priză ranforsată, comparativ cu 2,3 kW pentru o priză standard) și este mai sigură (este echipată cu întrerupător diferențial).
stație de încărcare la domiciliu
O stație de încărcare privată, care furnizează o intensitate a curentului mult mai mare decât o priză casnică standard, pentru o încărcare mai rapidă și eficientă. Datorită sistemelor sale de control al încărcării și protecție la variațiile de tensiune, oferă o soluție de încărcare mai sigură la domiciliu.