Renault Clio a constituit un succes constant din momentul lansării sale în 1990, înregistrând 16 milioane exemplare vândute în întreaga lume până în prezent! Este, pur și simplu, cea mai bine vândută mașină franceză din toate timpurile. În aşteptarea lansării noului Clio V, vă prezentăm mai jos saga Clio cu un mix de cifre, fotografii și mărturii. Pentru că toată lumea are o amintire cu un Clio!
Pe lângă faptul că a devenit un model emblematic în gama Renault, Clio este cea mai vândută mașină franceză din toate timpurile. Prima generație a fost comercializată în 1990, iar aproape 16 milioane de Clio au fost vândute în nu mai puțin de 120 de țări!
16 milioane reprezintă un număr impresionant de mașini! Bară la bară, 16 milioane de Clio ar înconjura Pământul de 1.600 de ori sau ar cuprinde de 160 de ori distanța de la Pământ la Lună. Și, dacă le-ai stivui una peste alta, s-ar ridica de 75.000 de ori mai sus decât Turnul Eiffel!
De ce a constituit un asemenea succes? Pentru că în momentul în care aceasta a ajuns pe piață după Renault 5, a revoluționat segmentul maşinilor de oraş multifuncționale. A venit dotat cu funcții noi și îmbunătățite în ansamblul său (șasiu, echipament, calitate generală etc.) și apoi a fost extins într-o varietate de versiuni, astfel încât toată lumea să poată găsi Clio-ul potrivit la un preț pe care şi l-ar putea permite. „Nu este deloc scump, fiule”, se spunea într-o reclamă.
Fiecare generație a dus ADN-ul lui Clio la noi culmi și a construit pe punctele forte ale generației anterioare. Drept urmare, 30 de ani mai târziu, Clio este încă una dintre cele mai emblematice mașini din segmentul său, pe fiecare piață pe care se comercializează. Și totodată a fost votat Mașina Anului în Europa nu o dată – ci de două ori!
În prezent, peste 1.400 de Clio sunt produse în fiecare zi în fabricile din Bursa (Turcia) și Novo Mesto (Slovenia). La fabrica din Bursa, un Clio iese de pe liniile de producție la fiecare minut!
*16 milioane Renault Clio vândute în 120 de țări
*16 milioane de Clio = 1.600 de ori circumferința Pământului
*16 milioane Clio = de 75.000 de ori mai mare decât Turnul Eiffel
*Peste 1.400 de Clio sunt produse în fiecare zi la fabricile din Bursa (Turcia) și Novo Mesto (Slovenia).
La fabrica din Bursa, un Clio iese de pe liniile de producție la fiecare minut!
În Boulogne-Billancourt, locul de naștere al mărcii Renault, am purtat o serie de discuții despre Clio cu trecătorii, cu un reprezentant de vânzări și cu clienții de la reprezentanța RRG Boulogne. Și au avut multe de spus! Toți au o părere, o amintire sau o poveste de spus despre „micuța” mașină care a ajuns la maturitate.
Pierre
"Renault Clio? Pentru mine este un simbol al Franței și al mașinilor pe care te poți baza. Tatăl meu avea un Clio 2 și 25 de ani mai târziu, am învățat să conduc pe un Clio 5. Nu am decât amintiri frumoase despre această mașină.”
Nelly
"Clio este cu adevărat o mașină fantastică. A fost prima mea mașină și prima mașină a fiului meu. A învățat să conducă într-unul și acum are propriul lui Clio. Din punctul meu de vedere, ultima generație este foarte aspectuoasă. Cred că este uimitor!”
Dominique
"Nu am decât lucruri bune de spus despre Clio! Nu consumă mult și este ușor de parcat… Este perfect să mă însoțească zilnic!”
Véronique
"Am avut momente memorabile cu Clio 3. Suntem împreună, ca să zic așa, de 16 ani, iar acum îl vând pentru a cumpăra un Clio 5. Îmi place dimensiunea: nu este prea mică și nici prea mare.”
Georges
"Am avut un Clio 2, Clio 3 și Clio 4. Am parcurs sute de mii de kilometri cu un Clio.”
Sophie
"Prima mea mașină ca mamă a fost un Clio. Socrii mei mi-au dat unul când s-a născut fiul meu în 1999. Nu am avut niciodată o mașină atât de confortabilă și convenabilă.”
François-Xavier
"Tatăl meu a condus un Clio, sora mea a condus un Clio, soția mea a condus un Clio. Este o mașină care călătorește din generație în generație.”
Iată câteva Clio care vă vor părea familiare – și unele despre care poate nu ați auzit niciodată până acum.
primul Clio
Renault 5 a fost urmat de Clio începând din 1990. Acesta a fost poziționat mai sus în gamă și a impactat segmentul mașinilor de oraș. De asemenea, a ajuns în fruntea clasamentului de vânzări în Franța și a fost votat Mașina anului în Europa în 1991.
Clio 16S
În martie 1991, la doar un an de la lansare, gama Clio s-a extins cu o versiune sport, 16S, care la rândul său a preluat locul lui Renault 5 GT Turbo. Motorul său de 1,8 litri, 140 CP, manevrabilitatea impecabilă și aspectul uluitor l-au transformat instant într-o vedetă.
Clio Baccara
În familia Clio a intrat fratele șic - Clio Baccara în 1991, așa cum s-a întâmplat și cu R5 înainte. Interiorul avea accesorii din piele și lemn, echipamente de ultimă generație și un motor de 92 CP. Această versiunea fost redenumită Initiale în 1997.
Clio S
În 1992, toată lumea își putea cumpăra o mașină cu un look sportiv. Clio S a reprezentat versiunea dinamică și accesibilă oferită de Renault pentru modelul său de oraș. Avea același motor Energy de 1.4, dar cu o cutie de viteze în trepte pentru a cupla mai repede și a crește turația accentuând sunetul emis de vehicul.
Clio Williams
Emblematicul Clio Williams a apărut în 1993. A fost numit după echipa Williams-Renault care concurează în Formula 1 și a scris istorie în categoria mașinilor sport. Nuanța sa Pearly Sport Blue, jantele aurii Speedline, motorul de 150 CP și suspensia rigidă au făcut din acesta mașina sport compactă pe care toată lumea și-o dorea la vremea respectivă.
ediții limitate memorabile
Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day și Aida sunt doar câteva dintre edițiile speciale care au îmbunătățit gama Clio I – și de cele mai multe dintre ele ne amintim până în ziua de azi. Aici este prezentat Clio Be Bop, care a fost dotat cu un radio auto în versiunea standard.
Clio Electric
Renault a fost un pionier al vehiculelor electrice încă din 1995, când a introdus un Clio electric cu o autonomie de 80 până la 100 km. La fel ca şi în cazul modelului cu motor termicnoul model avea patru scaune potrivite, tapițerie elegantă și echipamente de ultimă generație. Se încărca în 8 ore, folosind orice priză de uz casnic.
Clio Maxi
Clio a luat cu asalt pistele/ circuitele de raliu și a început curând să performeze în campionatele naționale cu versiunea Clasa A. Clio Maxi (prezentat aici cu regretatul Philippe Bugalski la volan) a început să concureze la categoria Kit-Car în 1995.
Clio II
A doua generație Clio, lansată în 1998, era mai mare, mai rotundă și, prin urmare, mai spațioasă. Gama sa completă include o versiune potrivită pentru nevoile fiecăruia. Pasionații de mașini sport sunt în mod special atrași de Clio RS și Clio V6.
Clio Symbol
Pentru piețele în care clienții sunt pasionați de caroseriile tricorp, Renault a construit un Clio cu portbagajul în spate. Primul din această serie, Clio Symbol a fost lansat în 1999. Curând a renunțat la „Clio” și a păstrat doar „ Symbol ” (sau „Thalia” în unele țări). După relansarea acestuia în 2008 și 2012, a fost înlocuit de Taliant în 2021.
Clio V6
Nu poți rata aripile mai late și nu te poți abține să nu te gândești la R5 Turbo când le vezi. Renault Sport a lansat Clio V6 în 2000, l-a echipat cu 230 CP și a plasat motorul în spatele șoferului. Această versiune reprezintă un obiect de colecție astăzi.
Clio III
A treia generație Clio a fost lansată în 2005 și a evoluat în gamă cu o serie completă de echipamente și 5 stele la testul de impact Euro NCAP. Și totodată i-a adus lui Clio încă un premiu câştigat la competiția Mașina Anului.
conceptul Clio Grand Tour
Conceptul eminamente elegant Clio Grand Tour, lansat în 2007, a prevestit Clio III Estate lansat în anul următor. O versiune similară a devenit ulterior disponibilă pentru Clio IV.
Clio IV
A patra generație Clio a fost inspirată de conceptul DeZir și a fost comercializat începând cu anul 2012. A fost prima mașină care a prezentat noua identitate vizuală marca Renault, putea fi personalizată și a inclus o versiune Estate pentru familii.
Clio Mio
Clio Mio a fost făcut la comandă în 2012 pentru piața din America Latină, pe baza Clio II. Cu o durată de viață de 4 ani, s-a vândut în aproape 550.000 de exemplare!
Clio V E-Tech
Clio V a devenit electric la începutul lui 2019 cu ultraeficientul grup motopropulsor hibrid E-TECH. Acesta a venit echipat cu un nou interior de înaltă tehnologie și funcții avansate de asistență pentru șofer, inclusiv un sistem de conducere autonomă de nivel 2.
Și această poveste nu se va încheia prea curând! Clio va dezvălui următorul capitol din povestea sa marți, 18 aprilie 2023. Aşadar, vă invităm să ne urmăriți!
Lectură suplimentară:
Povestea Clio: la 22 de ani, a ajuns la majoritate
Povestea Clio: retrăiește succesul celei mai vândute mașini franceze din istorie