Noul Renault Austral, calitate de la A la L

Un vehicul de înaltă tehnologie se poate construi doar într-o uzină tehnologizată. Investițiile în uzina din Palencia, Spania, au permis locației să garanteze cea mai bună calitate în ceea ce privește fabricarea și funcționarea noului Renault Austral și a diferitelor sale caracteristici. Vehiculul conține nu mai puțin de 32 de sisteme de asistență pentru șofer (ADAS), inclusiv head-up display de ultimă generație, cu setări care au fost ajustate deosebit de minuțios. Într-adevăr, două noi bancuri de calibrare ultramoderne au fost construite pentru a face exact asta.

Sergio, managerul noilor proiecte din cadrul departamentului de montaj al fabricii, ne relatează că reglarea fină a acestor două bancuri (de teste) nu a fost ușoară din cauza unei probleme de iluminare. Veți descoperi în rândurile de mai jos mai multe detalii despre această provocare, cum au rezolvat-o și despre modul în care rezultatul este deja benefic pentru vehiculele care ies din această fabrică.

Youtube este dezactivat. Permiteți cookie-urilor să acceseze conținutul video.

Întreaga fabrică din Palencia aplică aceleași standarde înalte pe tot parcursul procesului de producție de la începutul acestuia până la verificările finale, asigurându-se că Noul Renault Austral este lider pe piață în ceea ce privește calitatea. Acest lucru a fost posibil datorită muncii asidue a angajaților, precum și utilizării unor instrumente noi, ultra-performante, cu un control strict al calității care garantează rezultatul final. Pe lângă calitatea care se vede, cea a reglajelor și a finisajului, controalele statice și dinamice, umane și mecanice, garantează și calitatea resimțită, cea a bunei funcționări și a fiabilității echipamentelor tehnologice de pe Noul Austral, precum cele 32 de sisteme de asistență pentru conducere (ADAS).

Sergio

 

 

 

 

 

„Când a fost lansat Noul Austral, acesta a declanşat un impuls tehnologic care a presupus investiții substanțiale. Prin urmare, uzina din Palencia a fost modernizată. Suntem foarte mândri să producem Austral-ul acolo.”

 

Sergio, manager proiecte noi din cadrul departamentului de montaj

Bancuri de calibrare ADAS pentru toată lumea!

Unul dintre aceste ADAS-uri este head-up display-ul de ultimă generație, care măsoară 9,3 inchi în diagonală și proiectează informațiile de condus direct pe parbriz. Procesele au fost standardizate la uzina din Palencia pentru a garanta calitatea și funcționarea optimă a acestuia. O cameră video minusculă din spatele planșei de bord, lângă proiectorul care arată  informațiile pe parbriz, verifică în mod constant calitatea afișajului și o reglează în funcție de condițiile de iluminare. Echipele calibrează acest sistem și verifică dacă acesta funcționează corect la capătul liniei de producție, folosind ceea ce ei numesc „bancurile de calibrare ADAS”.

 

Fiecare Renault Austral cu head-up display trece printr-unul dintre cele două bancuri. La uzina noastră, nu doar asamblam head-up display-ul pentru Noul Austral, ci și adaptăm setările și efectuăm verificări. Și ne dezvoltăm constant abilitățile pentru a garanta cea mai bună calitate”, spune Sergio, manager proiecte noi din cadrul departamentului de montaj. El explică mândru că „aceste bancuri de calibrare sunt folosite la fabrici dotate cu Alliance Standard Lines (ASL), cel mai avansat standard de producție din cadrul Alianței.”

 

Austral Head-up Display

Noul Renault Austral este echipat cu head-up display de ultimă generație, în funcție de versiune.

Calibrare ultra-precisă

Când Noul Austral se află pe bancul de testare, calibrarea proiecției informațiilor din cockpit pe parbriz se realizează prin introducerea în habitaclu, pe partea șoferului, a unui braț articulat high-tech dotat cu o cameră specifică ultramodernă. Camera verifică dacă imaginea proiectată de head-up display este centrată în raport cu unghiul parbrizului (poziție 3D). Pentru a face acest lucru, verifică imaginea cu o matrice de 48 de puncte care oferă poziția teoretică. Dacă este necesar, computerul central îi spune computerului din head-up display să ajusteze punctele, apoi verifică din nou.

„Dacă punctele nu se suprapun cu poziția lor teoretică, bancul de calibrare  repetă ciclul până când se suprapun perfect”, explică Sergio.

Noul Renault Austral

Când Noul Austral se află pe bancul de testare, proiecția parbrizului este calibrată folosind o cameră montată pe un braț articulat.

Întuneric și lumină

Cu toate acestea, Sergio subliniază și dificultatea cu care s-a confruntat echipa sa pentru a se asigura de calibrarea corectă a camerei din prima încercare. Dar aceste două bancuri extrem de tehnologizate stabilesc limitări fizice specifice atunci când ajustează setările. „Partea grea a fost să menținem condițiile de iluminare constante pentru camera cu head-up display. Acest lucru a fost esențial pentru a calibra corect și pentru a ne asigura că funcționează perfect în orice condiții de iluminare.” spune Sergio. „Aveam nevoie și ca zona din spatele parbrizului să fie clară. În caz contrar, deoarece parbrizul este transparent, calibrarea este oprită.”

 

În cele din urmă, soluția a venit dintr-o idee strălucită, dar foarte simplă. „Am efectuat multe simulări, teste și analize. În final, am instalat o perdea blackout  cu o sursă de lumină la nivelul solului. Când lumina de la nivelul solului era la 300 de lumeni, a funcționat!” spune un Sergio încântat. „Acest lucru a însemnat că nu a trebuit să construim pereți despărțitori detașabili costisitori, asigurând o mișcare uşoară în zona de trafic.” Acest lucru arată  faptul că până și echipamentele de cea mai înaltă tehnologie au nevoie uneori de puțin ajutor pentru a funcționa perfect.”

perdea blackout

Pe bancurile de calibrare condițiile de iluminare constantă pentru cameră au fost realizate printr-o perdea blackout și o sursă de lumină la nivelul solului.

Capacitate maximă

Am obținut ceea ce ne-am dorit –  asigurând calibrarea corectă a camerei din prima încercare. Și durează doar două minute. Am ajuns acum în punctul favorabil în care livrăm mașini Renault Austral de cea mai bună calitate către dealeri.” spune Sergio. Cele două bancuri rulează la capacitate maximă; „Sunt non-stop, de la 6:00 la 22:00, și au înregistrat deja 4.000 de ore de când le-am instalat.”

Noul Renault Austral

Uzina spaniolă din Palencia a investit masiv pentru a produce noul Renault Austral.

 

 

Cele două bancuri ADAS de la Palencia care calibrează head-up display-ul de ultimă generație au un viitor strălucit în față. Sergio concluzionează: „Toți tehnicienii noștri de aici – 20 de oameni în total – au abilități diverse și sunt instruiți să folosească aceste bancuri. Aceasta este forța de muncă de care avem nevoie pentru a produce Renault Austral astăzi și, în curând, pentru a începe producerea noului Espace. Suntem pregătiți și abia așteptăm!”