De aproape 125 de ani, Renault caută în mod constant să inoveze. Invențiile sale au trecut testul timpului și sunt folosite și astăzi, fără să ne dăm măcar seama. Cutie de viteze cu transmisie directă (1899), înlocuirea manivelei cu un sistem de demarare automat (1909), direcție mecanică cu cremalieră și pinion (1950), introducerea celei „de-a cincea uși” (1961), închiderea centralizată a uşilor (1983), cheie „contactless” (2000). Toate acestea și multe altele sunt inovaţii Renault. Cu Noul Megane E-TECH Electric – primul vehicul al curentului Nouvelle Vague – Renault continuă să inoveze. Peste 300 de brevete au fost depuse în timpul proiectării vehiculului și a platformei sale. Dintre acestea, am selectat șapte pe care vrem să le prezentăm în perioada următoare. În acest al doilea articol, Sofiane Amaanan, Manager de proiect dezvoltare și inovare, Divizia Inginerie Vehicul și Proiecte, explică modul în care a îmbunătățit izolarea fonică a noului Megane E-TECH Electric mulțumită unui nou material care acționează ca un “tampon”, fiind plasat inteligent între podeaua vehiculului și baterie.
Când te afli la bordul noului Megane E-TECH Electric, nu se poate să nu apreciezi cât de silențios este totul. Este ca și cum ai călători într-un adevărat cocon. Motoarele electrice sunt silențioase prin natura lor, însă, atunci când te afli în interiorul vehiculului, simţi că eşti perfect izolat de zgomotele din jur.
În spatele acestui confort acustic se află un brevet.
"Pentru a îmbunătăți acustica vehiculului, economisind în același timp spațiu între podeaua mașinii și baterie, am înlocuit cele mai grele două componente ale podelei cu o nouă spumă fonoabsorbantă. Aceasta oferă o acoperire completă pentru baterie dintr-o singură bucată și ajută la creșterea nivelului de liniște din habitaclu. Interiorul devine astfel un adevărat cocon.”
Sofiane Amaanan, Manager de proiect dezvoltare și inovare, Divizia Inginerie Vehicul şi Proiecte
Ce aduce inovaţia
Noua izolare fonică a lui Megane E-TECH Electric are o serie de avantaje:
• Izolarea fonică a vehiculului este îmbunătățită (-10d bB)
• Mai mult spațiu pentru pasageri
• Autonomia bateriei este îmbunătățită printr-o scădere a greutății cu peste 3 kg
Un nou proces
Dezvoltatorii acestui nou sistem au eliminat elementele de izolare fonică vechi – inclusiv o cantitate mare de rășină – și au plasat sub podeaua Noului Megane E-TECH Electric o spumă de amortizare nou-nouță, brevetată. Spuma se mulează perfect pe forma podelei de deasupra și pe structura carcasei bateriei aflate dedesubt. Când este comprimată, spuma absoarbe vibrațiile pentru a reduce cantitatea de unde sonore care se răspândesc prin podea, sporind astfel senzația de liniște în interiorul habitaclului. Mulțumită spumei inovatoare, grosimea podelei s-a redus, oferind astfel mai mult spațiu pasagerilor și reducând în același timp greutatea totală a vehiculului. Acest lucru a dus la o eficiență energetică mai bună și, prin urmare, la o autonomie mai mare.
Pentru mai multe informații
Referinţă brevet „Cocon inteligent”:
Brevet FR1874186 – Inventatori: Sofiane Amaanan și Charles Zhang