Renault a dezvăluit numele vehiculului care marchează startul noii sale ofensive internaţionale de produs: Renault Kardian. Viitorul SUV urban, destinat iniţial pieţei din America de Sud, avea nevoie de un nume sugestiv care să evoce atât forţă, cât şi agilitate, şi care să aibă în acelaşi timp o rezonanţă internaţională clară. Dar ce înseamnă acest nume și la ce ne face să ne gândim? Sylvia, Model-Naming Strategy Manager în cadrul departamentului de marketing global al mărcii Renault, ne propune un exerciţiu de descompunere a acestui cuvânt, pe silabe și pe litere, și ne explică ideile și asocierile înscrise în genele acestui model care este destinat depăşirii frontierelor.
Relația unui client cu o mașină începe întotdeauna cu numele – ce gândeşte şi ce simte un client atunci când aude un nume. În segmentul SUV și crossover, numele vehiculelor tind să evoce de multe ori forță și agilitate. La Renault, o serie de modele au nume care încep cu un sunet ferm, „K”: Koleos (2008), Captur (2013), Kaptur (2016), Kadjar (2015), Kwid (2015) și Kiger (2021). Fiind primul vehicul dintr-o gamă internațională viitoare, Noul Renault Kardian îşi rezervă un loc în această listă de vehicule cu nume puternice și distinctive.
“Noul Renault Kardian este cel mai recent din gama noastră de nume de modele și ilustrează strategia Renaulution pe scena internațională. Îl pronunțăm în franceză, pentru că Renault este o marcă franceză – un pic de French Touch.”
Sylvia, Model-naming Strategy Manager în cadrul departamentului global de marketing al mărcii Renault
Cu toate acestea, numele Noului Renault Kardian îşi are originile în limba engleză. La o primă ascultare, numele te duce cu gândul la cuvântul “guardian”, gardian, care simbolizează protecţie şi putere. Consoanele sale puternice – K, R şi D – accentuează această impresie. Însă numele evocă şi o altă imagine puternică. Sylvia explică: “Ceea ce este interesant la Renault Kardian este modul în care evocă agilitatea dinamică. Te duce cu gândul la cardio – sport, dinamism și adrenalină.”
Silabele mai blânde ale cuvântului aduc însă în prim-plan şi alte emoţii. Sylvia explică: “prin modul în care este structurat în jurul a doi ‘A’, Kar-dian, face aluzie la securitatea vehiculului.” În cele din urmă, poţi chiar să auzi cuvântul “car”, maşină, în prima silabă a lui Kardian – cu greu găseşti o simbolistică mai bună!
Noul Renault Kardian va consolida amprenta internațională a Renault. Se pregătește să-și facă apariția în curând pe piața din America Latină, după Alaskan și Oroch, înainte de a fi comercializat în alte țări din lume. “Acest vehicul ilustrează strategia Renaulution a mărcii Renault la nivel global, cu un nume care simbolizează tehnologie, securitate, plăcerea de a conduce şi agilitate,” concluzionează Sylvia.