Află detalii despre sistemul multimedia R-LINK 2?
Mai jos poți vedea pașii care trebuie urmați pentru asocierea telefonului Android cu sistemul R-LINK 2:
Pentru a asocia un iPhone, efectuați pașii următori:
Aici poți vedea pașii care trebuie urmați pentru asocierea telefonului Windows cu sistemul R-LINK 2:
Pentru a utiliza opțiunea multimedia redare audio prin Bluetooth® de pe iPhone, trebuie mai întâi să transferi cel puțin un fișier audio (podcast sau muzică, gratuit sau plătit) din catalogul Apple Store pe iPhone, utilizând software-ul iTunes.
După efectuarea acestei operații, conectează telefonul prin Bluetooth® la sistemul R-LINK 2 și accesează meniul „Multimedia”. Poți accesa opțiunea Bluetooth® și asculta muzică.
Pasul 1: Asigură-te că telefonul este asociat corespunzător cu sistemul R-LINK 2. Pentru a face acest lucru, accesează secțiunea „Telefon” din meniul principal, apasă pe „Setări” și confirmă ca butonul Bluetooth® să fie activat și ca telefonul să fie activ în lista dispozitivelor (pictograma „Telefon” trebuie să aibă culoarea roșie).
Observație: Dacă nu reușești să asociezi telefonul, consultă întrebarea frecventă „Nu pot asocia telefonul cu sistemul R-LINK 2” din aceeași secțiune de ajutor.
Pasul 2: Pentru a efectua un apel, accesează meniul telefonului și apasă pe „Contacte”. Contactele sunt importate automat în ecranul sistemului R-LINK 2. Selectează contactul pe care dorești să-l apelezi și apasă numărul, pentru a efectua apelul.
Observație: Dacă lista contactelor sistemului R-LINK 2 este goală deși ai efectuat în mod corespunzător procesul de sincronizare, asigură-te că pe telefon contactele sunt salvate în memoria telefonului, nu pe cartela SIM. Pentru a putea apărea pe ecranul sistemului R-LINK 2 contactele trebuie salvate pe telefon, nu pe cartela SIM.
Pasul 1: Asigură-te că telefonul este asociat corespunzător cu sistemul R-LINK 2. Pentru a face acest lucru, accesează secțiunea „Telefon” din meniul principal, apasă pe „Setări” și confirmă ca butonul Bluetooth® să fie activat și ca telefonul să fie activ în lista dispozitivelor (pictograma „Telefon” trebuie să aibă culoarea roșie).
Observație: Dacă nu reușești să asociezi telefonul, consultă întrebarea frecventă „Nu pot asocia telefonul cu sistemul R-LINK 2” din aceeași secțiune de ajutor.
Pasul 2: După ce telefonul este asociat cu sistemul R-LINK 2, accesează meniul multimedia și apasă pe „Media”. Selectează sursa audio „Bluetooth®” și selectează muzica de pe telefon.
Pasul 1: Este posibil să existe o problemă de asociere prin Bluetooth®. Pentru a te asigura că telefonul este asociat, accesează secțiunea Telefon din meniul principal, apasă pe Setări și confirmă ca butonul Bluetooth® să fie activat și ca telefonul să fie activ în lista dispozitivelor: pictograma „Telefon” trebuie să aibă culoarea roșie.
Observație: Dacă nu reușești să asociezi telefonul, consultă întrebarea frecventă „Nu pot asocia telefonul cu sistemul R-LINK 2” din aceeași secțiune de ajutor.
Pasul 2: Dacă telefonul este asociat corespunzător, dar tot nu poți efectua apeluri, verifică dacă contactele sunt salvate direct pe telefon, nu pe cartela SIM.
Pentru a putea apărea pe ecranul sistemului R-LINK 2 contactele trebuie salvate pe telefon, nu pe cartela SIM.
Observație: Dacă tot nu poți efectua apeluri, este posibil să existe o problemă de compatibilitate și îți recomandăm să apelezi serviciul de Asistență clienți. Pentru a ajuta la rezolvarea problemei întâlnite, precizează că ai efectuat deja pașii de mai sus.
Pasul 1: Dacă nu reușești să asociezi telefonul cu sistemul R-LINK 2, efectuează pașii de asociere (pentru iPhone, Android și Windows Phone) care se regăsesc în aceeași secțiune de ajutor.
Pasul 2: Dacă procesul de asociere tot nu funcționează, testează compatibilitatea, cu ajutorul serviciului online de verificare a compatibilității
Pentru a efectua un test trebuie să știi:
Pasul 3:
Dacă nu găsești rezultate pozitive în testul online de compatibilitate sau nu găsești versiunile în listă:
Este posibil ca actualizarea sistemelor să rezolve problema și să poți asocia telefonul. În caz contrar, apelează serviciul de Asistență clienți și precizează că ai efectuat deja pașii de mai sus, pentru a permite rezolvarea problemei.
Dacă rezultatul testului de compatibilitate online este pozitiv, înseamnă că procesul de asociere trebuie să funcționeze și ca s-ar putea să existe o problemă mai specifică. Apelează serviciul de Asistență clienți și precizează că ai efectuat deja pașii de mai sus, pentru a te putea ajuta cât mai bine putem.
Activarea comenzii vocale Android Auto™: Discută cu Google™.
Metoda 1: Ține apăsat butonul „Apăsare pentru vorbire” de pe volan până se aude un bip.
Metoda 2: Atinge pictograma „Microfon” aflată în colțul din dreapta sus al ecranului Android Auto™. Se va auzi un bip.
Metoda 3: Spune cuvintele „Ok Google”, iar Android Auto™ activează un bip.
Apoi poți adresa mai multe întrebări și controla prin voce anumite aplicații, cum ar fi efectuarea unui apel, redarea de muzică, trimiterea și răspunsul la mesaje text, utilizarea hărților și configurarea traseelor, crearea de notificări etc.
De reținut: Apelurile telefonice sunt efectuate prin sistemul audio al autovehiculului, utilizând sistemul R-LINK 2. Cu toate acestea, comanda vocală este posibil să nu poată trece prin sistemul audio, în cazul conectării la Android Auto. Este posibil ca sursa problemei să fie telefonul. În acest caz, contactează serviciul de asistență pentru utilizatori al producătorului telefonului.
1. De pe telefon
2. Din autovehicul
Observație: Pentru a evita orice fel de probleme, recomandăm ca telefonul și cablul USB să fie de aceeași marcă. În timpul conectării telefonul nu poate fi utilizat.
Pentru a vedea dacă autovehiculul este compatibil*:
*Disponibil în funcție de model. Pentru informații suplimentare despre fiecare model Renault echipat, accesează pagina autovehiculului de pe site.
Pentru a utiliza Android Auto™ trebuie să ai un telefon echipat cu Android 5.0 (Lollipop) sau o versiune ulterioară.
Renault testează diferite telefoane, pentru a se asigura că sunt compatibile. Această gamă include unele modele echipate cu Android 5..0 sau o versiune ulterioară, care nu sunt acceptate de Android Auto™ pentru sistemul R-LINK Evolution.
În secțiunea manualului de utilizare descrisă în continuare în pagina de ajutor găsești lista telefoanelor testate de Renault Engineering, în format PDF.
Observație: Pentru a asigura compatibilitatea telefonului cu sistemul Android Auto™, îți recomandăm să instalezi toate actualizările software disponibile.
Android Auto™ dispune de 4 aplicații native:
Din magazinul Google Play poți să instalezi aplicații suplimentare compatibile cu Android Auto™, cum ar fi WhatsApp™ sau Spotify™.
Observație: Numai aplicațiile certificate de Google și descărcate pe telefon pot fi utilizate împreună cu Android Auto™ în timpul deplasării.
Mai jos poți vedea lista comenzilor compatibile cu Android Auto™:
Metoda 1:
Metoda 2:
Dacă vrei să combini Android Auto™ și R-LINK 2 în același ecran:
Apoi poți accesa playerul audio preferat (Spotify, Google Music) din Android Auto™ și sistemul de navigație R-LINK 2. Sau poți afișa sistemul de navigație Android Auto™ (Hărți Google) și asculta postul de radio FM al sistemului R-LINK 2.
Observație: Nu pot fi activate în același timp 2 funcții similare. Nu poți activa Hărți Google în Android Auto™ și sistemul de navigație R-LINK 2.
Activarea funcției de comandă vocală Siri™:
Metoda 1: Ține apăsat butonul „Apăsare pentru vorbire” de pe volan.
Metoda 2: Ține apăsat butonul pentru pagina principală aflat în colțul din stânga jos al ecranului Apple CarPlay™.
Apoi poți adresa mai multe întrebări și controla prin voce anumite aplicații, cum ar fi efectuarea unui apel, redarea de muzică, trimiterea și răspunsul la mesaje text, utilizarea hărților și configurarea traseelor, crearea de notificări etc.
Exemplu: „Call 'nume contact'”, „Send a message to 'nume contact'”, „Create a route for 'adresă'” etc.
De reținut: Apelurile telefonice sunt efectuate prin sistemul audio al autovehiculului, utilizând sistemul R-LINK 2. Cu toate acestea, comanda vocală este posibil să nu poată trece prin sistemul audio, în cazul conectării la Apple CarPlay™. Este posibil ca sursa problemei să fie telefonul. În acest caz, contactează serviciul de asistență pentru utilizatori al producătorului telefonului.
1. Din autovehicul
Dacă autovehiculul este oprit, conectează cablul USB. Dacă iPhone-ul este blocat, R-LINK 2 îți va solicita să-l deblochezi. Apple recomandă utilizarea cablurilor certificate, pentru a evita deconectarea sau alte probleme.
2. De pe iPhone
Dacă iPhone-ul este blocat, îți va solicita să autorizezi CarPlay™ pentru sistemul R-LINK.
3. Din autovehicul
Apasă pe butonul „Apple CarPlay™” aflat în partea inferioară din mijlocul ecranului și accesează pagina principală Apple CarPlay™. iPhone-ul poate fi utilizat chiar dacă este conectat prin cablul USB.
De reținut: dacă funcțiile Wi-Fi și Bluetooth® sunt dezactivate, iPhone-ul recomandă activarea acestora sau conectarea cablului USB. Cu toate acestea, Apple CarPlay™ funcționează numai dacă este conectat cablul USB. Așadar, apasă „Numai USB” de pe iPhone.
Pentru a vedea dacă autovehiculul este compatibil*:
*Disponibil în funcție de model. Pentru informații suplimentare despre fiecare model Renault echipat, accesează pagina autovehiculului de pe site.
Pentru a utiliza Apple CarPlay™ trebuie să dispui de un iPhone 5 sau un model ulterior și de iOS 7.1 sau o versiune ulterioară.
În secțiunea manualului de utilizare descrisă în continuare în pagina de ajutor găsești lista telefoanelor testate de Renault Engineering, în format PDF.
Observație: Pentru a asigura compatibilitatea telefonului cu Apple CarPlay™ îți recomandăm să instalezi toate actualizările software disponibile.
Apple CarPlay™ dispune de 5 aplicații native:
Din App Store poți să instalezi aplicații suplimentare compatibile cu Apple CarPlay™, cum ar fi Audiobooks™, Spotify™ sau Deezer™.
Observație: Numai aplicațiile certificate de Apple și descărcate pe telefon pot fi utilizate împreună cu Apple CarPlay™ în timpul deplasării.
Revenirea la sistemul R-LINK 2 din Apple CarPlay™:
Metoda 1:
Metoda 2:
Dacă vrei să combini Apple CarPlay™ și R-LINK 2 în același ecran:
Apoi poți afișa playerul audio preferat (Spotify™, Google Music™) din Apple CarPlay™ și sistemul de navigație R-LINK 2. Sau poți afișa sistemul de navigație Apple CarPlay™ (Hărți) și asculta postul de radio FM al sistemului R-LINK 2.
Observație: Nu pot fi activate în același timp 2 funcții similare. Nu poți activa Hărți în Apple CarPlay™ și sistemul de navigație R-LINK 2.
Sistemul R-LINK 2 dispune de o cartelă SIM. Pentru a beneficia de aplicații și servicii cu conectare online trebuie să activezi sistemul R-LINK 2.
Observație: Mai multe informații despre partajare sunt disponibile apăsând butonul „Ajutor”.
Observație: În partea superioară a ecranului, simbolul de rețea afișat deasupra unui autovehicul indică faptul că sistemul R-LINK 2 este conectat. De asemenea, simbolul în formă de X în locul simbolului pentru rețea deasupra unei mașini afișat în partea superioară a ecranului indică faptul că sistemul R-LINK 2 nu este conectat.
Mai întâi salvează datele din R-LINK 2 pe un stick USB. Pentru a face acest lucru:
Observație: Nu există un mesaj care să confirme că transferul de date a fost finalizat.
Sincronizarea produselor:
Descărcarea produselor:
Observație: Aplicația R-LINK 2 Toolbox este compatibilă cu Windows 7, 8, 8.1, 10 și cu OS de la 10.7 la 10.11 pentru Mac.
Actualizarea din autovehicul:
Verificarea instalării Coyote Series
Poți transfera pachetul Coyote Series pe un Renault echipat cu același sistem R-LINK 2.
Observație: Ambele autovehicule trebuie să fie înregistrate în contul MY Renault.
Observație: După confirmarea solicitării de transfer, operația nu mai poate fi anulată. Nu mai este posibilă transferarea unui pachet de pe autovehiculul țintă pe autovehiculul sursă.
Pachetele care conțin TomTom Live sau TomTom Traffic nu pot fi transferate, deoarece aparțin abonamentului autovehiculului.
În cazul în care Coyote Series nu mai funcționează este posibil ca perioada de încercare de 3 luni să fi expirat.
Poți vedea dacă abonamentul mai este valabil în magazinul R-LINK. (Consultă întrebarea frecventă „Cum pot accesa magazinul R-LINK?” dacă ai nevoie de ajutor.)
În magazinul R-LINK, accesează secțiunea „Aplicațiile și serviciile mele”, pentru a consulta starea abonamentelor la serviciile cu conectare online.
Dacă perioada de încercare de 3 luni a expirat, o poți prelungi achiziționând versiunea completă, disponibilă în secțiunea Catalog.
Dacă ai un abonament valabil, dar Coyote tot nu funcționează, vezi dacă este activată opțiunea partajare date a autovehiculului, din sistemul R-LINK 2: Meniu principal/Servicii/Setări/Partajare date. Coyote este funcțional numai dacă este activată partajarea datelor.
Dacă problema persistă, apelează pentru ajutor serviciul de Asistență clienți și precizează că ai urmat deja această procedură.
Pentru a activa versiunea de încercare gratuită cu o valabilitate de 3 luni a Coyote Series trebuie activată conectivitatea autovehiculului.
Pentru a vedea dacă autovehiculul este activ, consultă sistemul R-LINK 2, dacă butonul „Activează serviciile mele” apare în partea inferioară a ecranului, în meniul principal.
Dacă butonul apare, apasă pe acesta și urmează instrucțiunile, pentru a activa conectivitatea. După finalizarea acestui proces, versiunea de încercare gratuită cu o valabilitate de 3 luni a Coyote Series va fi funcțională în 72 de ore.
Aplicația Coyote poate fi găsită în „Aplicațiile mele”.
Dacă butonul nu este afișat în meniul principal, înseamnă că este deja activă conectivitatea autovehiculului și că versiunea de încercare cu o valabilitate de 3 luni a Coyote Series este funcțională.
Pentru a vedea dacă autovehiculul este conectat, vezi dacă este activă pictograma de conectivitate.
În caz contrar, apasă pe butonul „Conectare” din partea inferioară a meniului principal și urmează instrucțiunile. Activarea conectivității autovehiculului poate dura până la 72 de ore.
Dacă butonul de conectare nu apare, înseamnă că este deja activată conectivitatea, dar că parametrul de partajare a datelor este dezactivat. Pentru ca serviciile cu conectare online să funcționeze trebuie să fie activată partajarea datelor.
Pentru a activa partajarea datelor, accesează Meniu principal/Aplicații/Confidențialitate.
Autovehiculul este conectat și te poți bucura de toate serviciile. Consultă întrebarea frecventă „De ce trebuie activată conectivitatea?” pentru mai multe informații.
Activarea conectivității autovehiculul îți permite să beneficiezi de servicii precum:
Pentru a vedea dacă este activă conectivitatea, consultă întrebarea frecventă „Autovehiculul meu este conectat?”
Poți să activezi/dezactivezi partajarea datelor oricând dorești, din secțiunea servicii a sistemului R-LINK 2: Meniu principal/aplicații/Confidențialitate.
Observație: Serviciile cu conectare online (Coyote, TomTom Traffic, etc.) au nevoie de un parametru de partajare a datelor pentru a funcționa.
Pentru a accesa magazinul R-LINK și întreg conținutul acestuia pentru prima dată, urmează pașii de mai jos:
PASUL 1: Creează mai întâi un cont MY Renault
Observație: Parola protejează accesul la cont. Ai grijă de aceasta.
Observație: Dacă nu găsești mesajul de activare în inbox, caută în folderul spam.
PASUL 2: Înregistrează autovehiculul Renault în contul MY Renault
Pentru a gestiona conținutul din sistemul R-LINK 2, urmează pașii de mai jos:
Pasul 1: Salvează datele din R-LINK 2 pe un stick USB
Observație: Nu va apărea niciun mesaj care să confirme că datele au fost salvate.
Pasul 2: Actualizarea și sincronizarea produselor
Pentru a adăuga materiale gratuite sau contra cost în sistemul R-LINK (servicii, aplicații, hărți):
Pasul 1: Selectează o aplicație din contul „MY Renault”
Pasul 2: Salvează datele din R-LINK 2 pe un stick USB
Observație: Nu există un mesaj care să confirme că transferul de date a fost finalizat.
Pasul 3: Sincronizarea aplicației în R-LINK 2 Toolbox
În magazinul R-LINK poți să faci mai multe acțiuni:
Crearea unui cont MY Renault îți permite să beneficiezi de toate serviciile disponibile pentru autovehiculul tău:
Pentru a crea un cont MY Renault, apasă aici.
Pentru actualizarea sistemului R-LINK 2 și a conținutului acestuia (sistem, hărți, aplicații):
Pasul 1: Mai întâi salvează datele din R-LINK 2 pe un stick USB
Observație: Nu va apărea niciun mesaj care să confirme că datele au fost salvate.
Pasul 2: Sincronizează datele salvate (copia) în magazinul R-LINK
Pasul 3: Actualizarea sistemului și/sau hărților
Pasul 4: Descărcarea
Pasul 5: Instalează actualizările în R-LINK 2
Observație: În cazul unei actualizări de sistem, sistemul R-LINK 2 va reporni.
Pentru a lansa navigația GPS din pagina principală R-LINK 2, apasă pe „Meniu”, apoi pe „Navigație” și pe „Destinație”. Dacă vrei să accesezi o anumită destinație, apasă pe „Adresă” și introdu:
Apasă pe „Selectare”, iar navigația începe după câteva secunde.
Observație: Poți găsi toate destinațiile anterioare și punctele de interes din apropiere (stații de alimentare, parcări etc.) în meniul Destinație.
Pentru a efectua procesul ai nevoie un stick USB (gol și de minimum 8 GB) și de un computer cu acces la internet.
Pasul 1: Copia digitală a sistemului - în autovehicul
Pasul 2: Descărcarea unei hărți noi - pe computer
Observație: În funcție de mărimea hărților și de conexiunea la internet, este posibil ca descărcarea să dureze.
Pasul 3: Instalarea hărții noi pe sistemul R-LINK 2 - pe autovehicul
Observație: Nu utiliza sistemul R-LINK 2. Lasă motorul pornit pe durata instalării.
Dacă aplicația TomTom Live Traffic nu funcționează corespunzător este posibil ca abonamentul pe 3 ani să fi expirat.
Poți vedea dacă abonamentul mai este valabil în magazinul R-LINK (consultă întrebarea frecventă „Cum pot accesa magazinul R-LINK?” dacă ai nevoie de ajutor).
În magazinul R-LINK, accesează secțiunea „Aplicațiile și serviciile mele”, pentru a vedea starea abonamentelor la serviciile cu conectare online.
Dacă abonamentul TomTom Live Traffic a expirat, îl poți prelungi prin achiziționarea versiunii complete, disponibile în secțiunea „Catalog”.
Dacă ai un abonament valabil, dar TomTom Live Traffic tot nu funcționează, vezi dacă este activată opțiunea partajare date a autovehiculului, din sistemul R-LINK 2: Meniu principal/aplicații/Confidențialitate. Pentru ca TomTom Live Traffic să funcționeze trebuie să fie activată partajarea datelor.
Dacă problema persistă, încearcă să actualizezi versiunile hărților și aplicației, din secțiunea „Actualizări” a magazinului R-LINK. (Consultă întrebarea frecventă „Cum pot actualiza hărțile?” dacă ai nevoie de ajutor.)
Dacă problema persistă, apelează pentru ajutor serviciul de Asistență clienți și precizează că ai urmat deja această procedură.
Vrei să afli mai multe?