15.06.2022
"Mașinile sunt spații uimitoare în care poți crea sinergii între tehnologie și mediu. Renault este un constructor auto aflat într-un proces de schimbare rapidă și îmi doresc foarte mult să încorporez toate abilitățile mele de inginer de sunet în această lume unde experiențele sonore sunt numeroase."
Jean-Michel Jarre se alătură Renault în segmentul ingineriei acustice pentru a dezvolta experiența sonoră a viitoarelor modele electrice ale mărcii. Colaborarea lor cuprinde trei domenii cheie.
Tehnologia „Less is More” încorporată în conceptul Scénic Vision reflectă ambiția Renault de a proiecta un sistem audio excelent, folosind cât mai puține componente posibil. O abordare tehnologică durabilă în beneficiul pasagerilor și al experienței la bord. Această dorință a influențat designul peisajului sonor pentru Scénic Vision, care are mai puține difuzoare în interiorul mașinii. Un sistem audio inovator care dispune de difuzoare medii de bas situate în fiecare ușă, cu „bule de sunet” instalate în fiecare tetieră. Pasagerii beneficiază astfel de o acustică sporită, imersivă, de cea mai bună calitate, adaptată fiecărui pasager.
Într-un moment în care vehiculele electrice sunt în plină expansiune, am decis să regândim „sunetul”, atât în interior, cât și în exterior. Încredințându-i lui Jean-Michel Jarre noua semnătură sonoră a modelelor electrice, echipa Renault valorifică astfel întreaga arie de expertiză și creativitatea artistului. Semnătura sonoră acoperă mai multe funcţionalităţi: secvența de bun venit la intrarea în vehicul, întregul sistem audio (componente, locație, algoritmi), precum și sunetul emis de vehiculele electrice atunci când rulează sub 30 km/h pentru a avertiza pietonii (VSP: Vehicul Sound Pieton).
Nu în ultimul rând, Jean-Michel Jarre va oferi o perspectivă artistică pentru primul algoritm al inovatorului „Sonic Road” Renault. Acest serviciu patentat Renault va oferi pasagerilor coloana sonoră ideală, care se bazează atât pe preferințele muzicale ale șoferului, cât și pe informații contextuale: locuri, peisaje, vreme sau chiar ora din zi. Ca cercetător și muzician, Jean-Michel Jarre a conceput o modalitate de a asocia datele contextuale detectate de mașină cu un anume conținut muzical (muzică, podcasturi, știri). O experiență senzorială inedită pentru toți pasagerii, care va amplifica sentimentul de a fi complet cufundat în mediul înconjurător.
Renault și Jean-Michel Jarre au semnat un parteneriat de cel puțin trei ani. Rezultatele colaborării lor vor apărea pe viitoarele modele electrice ale mărcii. Cu toate acestea, contribuţia lui Jean-Michel Jarre este deja prezentă în gama Renault, deoarece acesta a condus direcția artistică pentru sistemele de sunet de pe Megane E-TECH Harman Kardon și de pe toate modelele viitoare.
Pentru a afla mai multe noutăți despre Renault la VivaTech, accesaţi link-ul următor: events.renaultgroup.com/en
Blogul Renault