03.03.2020
Rezumat
Pionier și lider în mobilitatea electrică, Renault dezvăluie concept car-ul electric MORPHOZ care ilustrează viziunea sa asupra mobilității din viitor. Noul concept te recunoaște și te întâmpină, iar interiorul oferă o experiență total nouă, fiind un vehicul personalizabil care se adaptează la orice tip de utilizare, fie că este vorba de o utilizare scurtă, zilnică, fie că este vorba de o călătorie mai lungă. MORPHOZ prezintă viitoarea platformă electrică modulară CMF-EV a Alianței care oferă mai multe configurații de putere și autonomie, precum și diverse opțiuni de utilizare și spațiu de încărcare.
Îndrăzneț prin modularitatea sa, inovator prin designul său, centrat pe om prin capacitatea sa de a facilita partajarea și interacțiunea, conceptul MORPHOZ întruchipează perfect noua filozofie LIVINGTECHTM a designului Renault. Tehnologia în toate formele sale - design, informații la bord, conectivitate, design interior – oferă o nouă experiență de călătorie pentru toți utilizatorii vehiculului. Atât zi de zi, cât și în weekend și vacanță. Conceptul MORPHOZ este o experiență reală de viață.
MORPHOZ anunță următoarele modele electrice de înaltă performanță. Platforma sa modulară dedicată, CMF-EV, optimizează eficiența energetică a vehiculului, în timp ce ampatamentul său extins, cu podeaua plată și cu roțile poziționate cât mai aproape de cele 4 colțuri, oferă noi posibilități pentru un design și un spațiu record.
În viziunea sa privind mobilitatea durabilă pentru toți, Groupe Renault se angajează să ofere modele adecvate ca mărime, greutate, putere, autonomie, pentru toate tipurile de utilizări și care să permită clienților să utilizeze vehiculele fără restricții, în oraș și nu numai. Acest obiectiv va fi tot mai important în viitor, de unde și ideea conceptului MORPHOZ, care nu este doar un model explorator. Conceptul anunță, de asemenea, o viitoare nouă familie de modele electrice în gama Renault.
Însă această viziune a mobilității electrice și a viitoarelor vehicule din gama Renault nu poate exista fără o bază tehnică dedicată. Renault MORPHOZ se bazează pe o nouă platformă modulară 100% electrică numită CMF-EV. La fel ca noua platformă CMF-B lansată pe Clio și preluată de Noul Captur, aceasta a fost dezvoltată în cadrul Alianței, oferind numeroase avantaje în comparație cu o platformă proiectată pentru motoare termice sau pentru uz mixt termic/electric. Noua platformă beneficiază de o dinamică de conducere bună cu ajutorul șasiului, de o structură optimizată pentru vehiculul electric, precum și un centru de greutate mai mic, datorită instalării bateriilor sub podeaua din spate.
Renault MORPHOZ este concept-car crossover modular, 100% electric, cu încărcare prin inducție, chiar și în timpul utilizării. Este conectat și are funcții de conducere autonomă de nivel 3. Ca în cazul conceptului SYMBIOZ dezvăluit în 2017, este un vehicul personal, dar are funcții de carsharing specifice.
Modularitatea MORPHOZ este exprimată prin transformarea care are loc între cele două versiuni ale sale: versiunea scurtă „City” (4,40 m lungime, baterie de 40 kWh şi autonomie de 400 km) și versiunea lungă „Travel” (4,80 m lungime, baterie suplimentara de 50 kWh - total de 90kWh şi autonomie de 700 km). Vehiculul este într-adevăr capabil să se adapteze la perioadele de viață ale utilizatorilor săi, între utilizarea zilnică și călătoriile de vacanță, de exemplu. Versiunea City are capacitatea corectă a bateriilor pentru a răspunde nevoilor zilnice, iar versiunea Travel poate primi o capacitate suplimentară de a călători pe distanțe lungi, de exemplu, prin intermediul rețelei de autostrăzi.
Pe măsură ce șoferul se apropie, conceptul Renault MORPHOZ declanșează o animație ușoară pentru a arăta că a detectat și recunoscut, datorită senzorilor săi, persoana care se va așeza la volan. Un gest al mâinii este suficient pentru a debloca vehiculul și a-i deschide ușile. Deschiderea lor antagonică, în combinație cu absența unui montant central, facilitează instalarea pasagerilor la bord, permițând descoperirea unui interior cald luminat de galbenul țesăturii scaunelor și de consola centrală. Ecranul LIVINGSCREEN retractabil, scaunul rotativ pentru pasageri şi scaunele culisante din spate sunt elemente care permit habitaclului sa se transforme, adaptându-se nevoilor șoferului și pasagerilor.
Conceptul Renault MORPHOZ propune o conducere autonomă de nivel 3 din cele 5 definite de SAE International. Numit și „Eyes off - Hands off”, acest nivel permite șoferului să delege conducerea vehiculului în anumite situații predefinite și pe benzile autorizate. Acest lucru se poate realiza, de exemplu, pe autostradă sau în blocaje.
Cu o lungime de 4,40 sau 4,80 metri, în funcție de mod (pentru o lățime de 2 metri și o înălțime de 1,55 metri), conceptul Renault MORPHOZ este un crossover cu linii senzuale. Designul său amestecă atributele de sedan, SUV și coupé, oferind un stil nou susținut de utilizarea unei noi platforme modulare CMF-EV pentru motoarele electrice. Caroseria are o nuanță metalică elegantă de auriu, în timp ce detaliile galbenului electric contrastează cu habitaclul lăcuit în negru.
Foarte rafinată în versiunea City, secțiunea verticală situată pe aripa din față a MORPHOZ se lărgește în versiunea Travel, când caroseria și ampatamentul vehiculului sunt mărite. Dacă rolul său principal este acela de a afișa spațiul pentru bateriile de la bord, culoarea sa neagră marcată cu galben îi permite să se distingă vizual de restul caroseriei.
Fiind un simbol al creșterii gamei și al puterii vehiculului, această nouă caracteristică de design se va găsi pe o parte din viitoarele vehicule electrice din gama Renault.
Este un nod de recunoaștere a trecutului și a istoriei bogate a Renault, deoarece este o amintire a grilelor de ventilație laterale apărute pe mai multe modele între 1910 și 1920, cum ar fi Type DG, o perioadă în care nu era nevoie de ventilație, prin intermediul panoului din față ... la fel ca în mașina electrică de astăzi.
Simbolizând evoluțiile tehnologice, societale, de mediu și comportamentale în același timp, conceptul Renault MORPHOZ se află în centrul mai multor ecosisteme, care au în comun elevația noțiunii de partajare ca pilon fundamental. Acestea sunt ecosisteme în schimbare, în care Groupe Renault este deja ferm angajat să sprijine revoluția mobilității prin produsele, serviciile și soluțiile sale. Strategia sa este de a deveni un furnizor de soluții inteligente de mobilitate pentru orașele și teritoriile de mâine. Vehiculul electric joacă un rol major în tranziția electrică, integrându-se într-un ecosistem electric din ce în ce mai complex și inteligent. Atât de mult, încât rolul său depășește cadrul simplu al drumului sau chiar al casei în care este reîncărcat, așa cum demonstrează exemplul ecosistemului experimental din Porto Santo.
Cu ajutorul conceptul MORPHOZ, filozofia grupului care pune un centru omul este pusă în valoare. Este chiar maximizată, deoarece totul la bord se învârte în jurul oamenilor și în jurul interacțiunilor între aceștia. Datorită Inteligenței Artificiale, conectivității, dar și a sfaturilor practice, șoferul și pasagerii săi sunt cufundați într-o atmosferă binevoitoare, senină.
La bordul Renault MORPHOZ, șoferul și pasagerii săi beneficiază de o cabină LIVINGSPACE spațioasă și caldă. Așezați confortabil pe scaune individuale, aceștia sunt răsfățați de o Inteligență Artificială care profită de conectivitate pentru a se pune la dispoziție, respectând nevoile și dorințele lor. Ea este acolo pentru a crea maximul de schimburi și interacțiuni, în beneficiul bunăstării și al seninătății.
O prezență binevoitoare
Un asistent personal virtual proactiv
Un creator de prietenii şi experiențe comune
DESPRE GROUPE RENAULT
Constructor auto din 1898, Grupul Renault este un grup internațional prezent în 134 de țări unde a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule în 2019. Acum are peste 180.000 de angajați, 40 de fabrici și 12.800 puncte de vânzare și post-vânzare la nivel mondial.Pentru a face față provocărilor tehnologice majore ale viitorului și a-și susține strategia de creștere profitabilă, grupul se concentrează pe dezvoltarea sa internațională. Se bazează pe complementarietatea celor cinci mărci ale sale (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA), vehiculul electric și alianța sa unică împreună cu Nissan și Mitsubishi Motors. Cu o echipă 100% Renault implicată din 2016 în Campionatul Mondial de Formula 1, brandul este implicat în motorsport, un adevărat vector al inovației și al notorietății.
Blogul Renault