26.04.2021
Cu sprijinul Consiliului de Administrație, Renault Group a evidențiat, în cadrul Adunării Generale Anuale de vineri, 23 aprilie 2021, harta politicii sale de CSR și rolul pe care îl va juca în strategia Renaulution. O politică ambițioasă, bazată pe lansarea unor mecanisme noi, va ajuta Grupul să realizeze strategia de transformare și să atingă obiectivele de performanță. Politica se bazează pe trei piloni majori care sunt integrați profund în afacerea companiei: tranziția ecologică, siguranța clienților pe drum și a angajaților la locul de muncă, și incluziunea prin îmbunătățirea ratei de angajare și creșterea numărului de femei ca forță de muncă.
„Considerăm responsabilitatea noastră de mediu și societală ca unul dintre capitolele Renaulution. Angajamentele noastre pentru reducerea amprentei de carbon, pentru siguranța oamenilor care ne conduc vehiculele și a angajaților la locul de muncă, și pentru incluziune fac față provocărilor noastre strategice și susțin crearea de valoare. Dezvoltat împreună cu echipele companiei, și conform valorilor noastre de inovație și solidaritate, acest plan de acțiune este susținut de un grup de membri ai comitetului executiv și va fi integrat complet în activitățile noastre. Aceste angajamente încorporează Misiunea noastră, în timp ce contribuie la transformarea Grupului.” - Luca de Meo, CEO al Renault Group.
În plus față de angajamentele luate cu privire la electrificarea vehiculelor, cu un procent de vehicule electrice de 65% din vânzări până în 2025, și 90% până în 2030 pentru marca Renault în Europa, Grupul își propune să atingă un nivel neutru de carbon în Europa în 2040 și în toată lumea în 2050.
Din anul 2005, Grupul a făcut eforturi să reducă impactul vehiculelor sale asupra mediului pe toată durata de viață a acestora și își intensifică eforturile pentru a nu mai emite deloc carbon, cu obiective măsurabile pentru 2025 și 2030*. Noile inițiative de tranziție ecologică includ:
* Renault Group emite în prezent primul raport climatic. Raportul subliniază ambiția Grupului privind echilibrarea emisiilor de carbon, cu acțiuni-cheie și etape de angajament pentru 2025/2030. Acesta aplică orientările emise de Grupul de Lucru privind Dezvăluirile Financiare legate de Climă (TCFD - Task Force on Climate-Related Financial Disclosures). Documentul complet poate fi accesat aici.
Pentru a contribui la reducerea numărului de accidente rutiere, Grupul oferă un răspuns clar bazat pe două aspecte-cheie: prevenirea accidentelor și asistarea serviciilor de urgență. Programul de siguranță preventivă funcționează în trei arii:
Începând din anul 2022, Megane-E va fi echipat cu un limitator automat de viteză, setat implicit. Viteza maximă a vehiculului va fi, de asemenea, limitată la 180 km/h. Viteza va fi limitată conform vehiculelor și nu va depăși 180 km/h.
În cele din urmă, pentru a reduce timpul de răspuns în caz de urgență și pentru a oferi serviciilor de urgență acces facil la vehicul în cazul unui accident, Grupul a mai dezvoltat două inovații majore, care vor se vor regăsi la viitoare lansări din Europa:
Planul de siguranță include de asemenea angajamentele față de angajații Grupului:
Întrucât tot mai multe vehicule devin electrice, conectate și sunt dotate cu sisteme inteligente la bord, noi abilități sunt necesare. În lumina schimbărilor fundamentale ale industriei, politica de incluziune a companiei se va sprijini pe 3 piloni: ocuparea forței de muncă, paritate, solidaritate.
Grupul este pregătit să inaugureze un centru de învățământ terțiar dedicat deprinderii unor noi abilități în domenii ca electrificarea, gestionarea datelor, analiza și siguranța cibernetică, economia circulară, inclusiv în inginerie pentru reciclarea vehiculelor și a bateriilor acestora. Universitatea ReKnow, inițial dedicată angajaților Grupului din Franța, va pregăti aproape 40% din forța de muncă afectată de aceste schimbări până în 2025. Programul va integra treptat parteneri industriali și academici cu care Grupul depune eforturi pentru modelarea pregătirii vocaționale și diseminare.
În timp ce Grupul Renault are cea mai mare rată de femei angajate comparativ cu ceilalți producători de vehicule, această rată se ridică încă la doar 25% din forța de muncă. Grupul stabilește obiective îndrăznețe pentru echilibrarea sexelor, și aceasta se va realiza prin următoarele inițiative.
Dezvoltarea mobilității inclusive pentru toți: mobilitatea poate fi o sursă primară de inegalitate și o barieră în ce privește locurile de muncă stabile în anumite zone. Este o parte esențială în obținerea, păstrarea sau pregătirea pentru un loc de muncă. Ca atare, din 2012, Grupul a lucrat cu suportul garajelor solidarității Renault pentru a încuraja un parteneriat cu Centrul de Ocupare a Forței de Muncă (agenție franceză pentru ocuparea forței de muncă) și agenție pentru microcredite Adie pentru a oferi persoanelor fără serviciu - care nu pot încheia un contract pentru un împrumut bancar - cu un vehicul nou în leasing. Obiectivul pentru 2025 este creșterea numărului de beneficiari de zece ori - de la câteva sute la câteva mii - prin mobilizarea rețelei și a vehiculelor din segmentul de Vehicule de Ocazie ale Fabricii.
Ca parte a celor mai recente misiuni ale sale, Fundația Renault și rețeaua de fundații la nivel mondial susțin de asemenea inițiativele care îi ajută pe cei care nu au avut un loc de muncă stabil să își găsească o slujbă, prin concentrarea eforturilor asupra piețelor de locuri de muncă locale din jurul locațiilor Grupului și acordând angajaților oportunitatea să fie parteneri activi în cadrul programului. Pentru a afla mai multe despre Fundație.
Într-un efort de integrare a strategiei RSI în operațiunile principale ale companiei, a fost creat un Comitet Executiv pentru Strategia RSI, care include reprezentanți din cele mai înalte eșaloane ale diviziilor funcționale-cheie ale Grupului: Industrie, Achiziții, Inginerie și Resurse Umane. Toate deciziile vor fi prezentate și aprobate de Comitetul RSI al Consiliului de Administrație, prezidat de Jean-Dominique Senard, Președinte al Consiliului de Administrație Renault.
Grupul Renault este în prima linie a unei mobilități care se reinventează. Consolidat de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, și expertiza sa unică în electrificare, Grupul Renault cuprinde 5 mărci complementare - Renault, Dacia, LADA, Alpine și Mobilize - oferind clienților săi soluții de mobilitate inovatoare și durabile. Existent în peste 130 de țări, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Acesta angajează peste 170.000 de persoane care personifică Obiectivul acestuia în fiecare zi, astfel încât mobilitatea aduce oamenii împreună. Gata să facă față provocărilor, atât la drum, cât și printre competitorii săi, Grupul Renault se angajează să realizeze o transformare ambițioasă, care va genera valoare. Aceasta este centrată pe dezvoltarea unor tehnologii și servicii noi, și a unei noi game de vehicule și mai competitive, echilibrate și electrificate. În rând cu provocările ecologice, ambiția Grupului este să echilibreze emisiile de carbon în Europa până în 2050.
Blogul Renault