Rezumat
  • Marca Renault prezintă “International Game Plan 2027”, în cadrul planului strategic Renaulution.
 
  • Renault va investi 3 miliarde de euro pentru a lansa opt noi modele în afara Europei, inclusiv cinci vehicule în segmentele C și D pentru a poziționa marca în segmentele care generează valoare suplimentară până în 2027. 
 
  • În afara Europei, Renault dorește să vândă unul din trei vehicule în versiune electrică sau hibridă până în 2027. 
 
  • Această ofensivă de produse va fi realizată cu ajutorul a două platforme care vor crea valoare pentru clienți și care va transforma brandul într-unul mai competitiv:

 

  1. O platformă modulară aparținând Renault Group, ultra-flexibilă și multi-energy, care va fi dedicată celor patru regiuni: America Latină, Africa de Nord, Turcia și India;
  2. O platformă tip Arhitectură Compactă Modulară (CMA) dedicată segmentelor D și E, localizată în Coreea de Sud, în parteneriat cu Geely.
 
  • Marca Renault urmărește să își dubleze veniturile per unitate vândută în afara Europei până în 2027, comparativ cu 2019. 
 
  • Conceptul Renault Niagara redă perfect spiritul modern al mărcii pentru piețele internaționale. El anunță următoarea generație a modelelor Renault care vor fi lansate în afara Europei până în 2027. Toate acestea vor avea ADN-ul Renault, fiind în același timp adaptate nevoilor clienților locali. 
 

Rădăcini istorice în afara Europei

Renault este cel mai bine vândut brand de automobile francez din lume, vânzările sale în afara Europei ridicându-se în 2022 la 643.124 unități (43% din livrările totale). Cinci dintre primele zece piețe ale sale au fost în afara Europei anul trecut: Brazilia (#2), Turcia (#4), India (#5), Coreea de Sud (#8) și Columbia (#9). Renault a început să producă mașini în multe regiuni ale lumii, cu un nivel ridicat de integrare, cu mult timp în urmă. Din anii 1950, Renault a înțeles importanța producerii vehiculelor sale pe plan local, în apropierea clienților. De exemplu, fabrica Santa Isabel cu sediul în Córdoba, Argentina, produce din 1955 vehicule dedicate în mare parte altor piețe sud-americane. De fapt, Renault are relații istorice și loiale cu o rețea de peste 4.000 de dealeri în afara Europei. De asemenea, brandul și-a crescut amprenta internațională cu trei centre de inginerie și patru centre de proiectare, inclusiv unul cu sediul în Brazilia. Astăzi, 35.000 de talente lucrează pentru marca Renault în afara Europei.

O ofensivă de produse profitabilă în marile regiuni

Renault deschide mai mult decât un nou capitol în istoria sa internațională. Este o nouă sursă de viață, care provine din planul strategic Renaulution și care propune opt noi modele care vor fi lansate până în 2027. Această ofensivă, susținută de o investiție de 3 miliarde de euro, va spori performanța mărcii în aceste regiuni istorice cheie. Renault vizează dublarea cifrei de afaceri netă  pe unitate vândută în afara Europei în 2027, comparativ cu 2019.


Așa cum face și în Europa, marca își va echilibra mixul de segmente internaționale datorită unei ofensive de cinci produse noi din segmentele C și D. În același timp, își va consolida poziția în segmentul B cu modelul Kardian, care va intra pe piața din America Latină și Maroc anul viitor.


Scăderea emisiilor de CO2 pentru vehiculele viitoare este, de asemenea, un obiectiv important al acestui plan, numit oficial „International game plan Renault 2027”. Acest lucru va fi realizat mai întâi cu sistemele de propulsie hibride pentru viitoarea linie, dar și cu introducerea modelelor electrice E-Tech în mai multe țări din afara Europei, cum ar fi Megane E-Tech electric, care este deja disponibil în Brazilia și Turcia. Astfel, Renault își propune să vândă în afara Europei un autoturism din trei în versiune electrică sau hibridă până în 2027.

Fabrice Cambolive, CEO Renault brand:

"Pe măsură ce reînnoirea produselor noastre dă roade în Europa, vom face brandul  cu adevărat global și mai profitabil. Astfel, Renault trece acum la ofensiva în afara Europei cu opt noi lansări de vehicule până în 2027, bazate pe un număr redus de platforme, partajate între regiuni, sporind astfel sinergiile noastre."

Pentru a fi și mai competitiv și pentru a maximiza sinergiile între regiunile globale, Renault își va adapta oferta datorită unei noi platforme modulare a Grupului, cu anvergură internațională. Această platformă va fi asamblată în patru regiuni industriale: America Latină, Turcia, Maroc și India. Încorporează o arhitectură reglabilă și flexibilă care permite o mare diversitate în ceea ce privește:

 

  • Lungimea vehiculului, între 4 și 5 metri
 
  • Ampatament, cu 4 variante de la 2,6 la 3 metri
 
  • 3 variante de lungime pentru consola spate
 
  • Surse de energie și noi sisteme de propulsie, vizând mai multă eficiență în ceea ce privește consumul și emisiile de CO2: ICE, flex fuel (E85), GPL, mild hybrid advanced (48V) și full hybrid, pentru tracțiune față și integrală.
 

Versatilitatea extremă a acestei platforme ne va permite să oferim clienților noștri caroserii și siluete foarte diferite. Pentru a aprecia varietatea de vehicule bazate pe această nouă platformă aparținând Renault Group, trebuie doar să aruncați o privire la Kardian, un SUV compact din segmentul B și la Conceptul Niagara, un pick-up propulsat de o nouă tehnologie hibridă E Tech 4WD. Această platformă va beneficia de arhitecturi electrice și electronice de ultimă generație, compatibile cu toate reglementările actuale, precum și cu cele viitoare.

Bruno Vanel, VP Renault Brand, Product Performance:

"Arhitectura adecvată a acestei noi platforme modulare a Grupului Renault este extrem de flexibilă și competitivă. Ne va permite să oferim clienților noștri din întreaga lume vehicule care oferă mai multă valoare, eficiență și tehnologii relevante. Acesta este un avantaj pentru a ne diferenția de concurență și pentru a ne lansa într-o ofensivă la nivel mondial cu o mare varietate de vehicule. Aceste vehicule vor prezenta noua identitate a mărcii Renault și vor oferi tehnologii de propulsie potrivite nevoilor tuturor, permițând în același timp clienților să consume mai puțină energie, vor oferi o plăcere superioară de a conduce, confort și experiență la bord, înrădăcinate în ADN-ul mărcii noastre."

Platforma CMA dedicată segmentelor superioare localizată în Coreea de Sud

Platforma CMA – Compact Modular Architecture – se bazează pe un parteneriat pe care Renault Group și Geely Holding Group l-au semnat în 2022. Platforma va fi utilizată pentru modelele high-end din segmentele D și E, cu tracțiune pe două și patru roți, și va fi disponibilă în majoritatea cazurilor cu sisteme de propulsie hibride. Aceste vehicule vor fi proiectate de centrul de inginerie situat în Seul și construite la uzina din Busan. Primul vehicul Renault Korea Motors dezvoltat pe această platformă va fi prezentat la sfârșitul primei jumătăți a anului 2024.

Conceptul Renault Niagara întruchipează această ofensivă internațională

Prin conceptul Niagara, marca face un nou pas în istoria internațională a Renault, aducând un aer proaspăt și modernitate. Datorită personalității sale foarte puternice, liniilor exuberante și cu totul moderne, acest concept oferă o privire spre stilul viitoarei game Renault care va fi construită pe noua platformă modulară a Grupului. Conceptul Niagara este dur și puternic, sofisticat și plin de tehnologii în același timp. Te ademenește să călătorești fără limite.

 

Cu linii curbate generoase și detalii cizelate, întruchipează valorile Renault și reflectă noul său limbaj de design, atât emoțional, cât și tehnologic. Grila este robustă și în același timp contemporană. A fost sculptată ca un corp mineral cu un efect 3D unic. Literele care modelează numele Renault au un finisaj „pixel-art”, inspirat în mare parte din cultura pop. Semnătura luminoasă în formă de sprâncene este plină de viață, expresivă și, cu siguranță, tehnică.

 

Cu bara de protecție proeminentă a părții frontale, garda la sol foarte mare, suspensia cu o cursă lungă și unghiurile ample față și spate, conceptul Niagara a fost născut pentru a conduce în cele mai extreme condiții. Emite cele mai puternice coduri aparținând lumii pick-up-urilor.

 

Partea frontală, verticală și impunătoare, degajă o puternică impresie de forță, amplificată de aspectul robust al flancurilor caroseriei. În partea din spate, linia descendentă a pavilionului și montantul C puternic înclinat oferă o impresie de dinamism și sportivitate.

 

Conceptul Niagara este acoperit cu un camuflaj inspirat de liniile și modelele logo-ului mărcii. Culorile subliniază multiplele fațete ale vehiculului: punctele verzi pentru aventură, galben pentru ținuta sport, gri deschis pentru tehnică și fundalul negru pentru putere.

Gilles Vidal, VP Renault Design:

"Conceptul Niagara întruchipează stilul viitoarei game internaționale a mărcii Renault. Robust și puternic, cu linii supradimensionate și exuberante, acest concept explorator este, de asemenea, sofisticat și plin de tehnologii. Este promisiunea unei călătorii nelimitate."

Conceptul Niagara este construit pe noua platformă ultra-flexibilă aparținând Renault Group, iar confortul său la conducere este remarcabil. Grupul moto-propulsor este eficient datorită tehnologiei E-Tech Hybrid 4WD și a unui dublu reglaj tehnic: un motor mild hybrid avansat (48V) în față și un motor electric suplimentar în spate. Ca rezultat, Conceptul Niagara este un model 4WD optimizat cu performanță off-road. Poate gestiona jumătate din călătoriile zilnice în modul complet electric, ceea ce reduce semnificativ emisiile de CO2.

 

Conceptul Renault Niagara anunță următoarele modele internaționale pe care Renault le va lansa până în 2027.