15.10.2020
Rezumat
După premiera mondială din ianuarie de la Salonul Auto de la Bruxelles, Clio E-TECH 140 CP şi Captur E-TECH Plug-in 160 CP sunt acum completate de Megane E-TECH Plug-in 160 CP.
Aceste trei modele hibrid (Clio) și hibrid plug-in (Captur și Mégane) sunt completări ale celei ce este deja cea mai mare gamă de vehicule electrificate de pe piață, alăturându-se modelelor complet electrice precum Noul ZOE, Noul Twingo Z.E. și Kangoo Z.E. Această nouă linie hibridă E-TECH se poate adapta la nevoile oricărui client (distanță lungă, polivalentă urbană etc.) în funcție de tehnologia preferată, limitând în același timp emisiile de CO2 și diminuând consumul de combustibil, chiar și pentru călătorii lungi. A avea o gamă hibridă accesibilă înseamnă că mai multe persoane vor experimenta bucuria de a conduce un vehicul electric.
Groupe Renault este un pionier și expert în mobilitatea electrică – baza viziunii actuale și viitoare a Grupului referitor la mobilitatea durabilă pentru toți. De mai bine de 10 ani, Grupul a acumulat o experiență vastă în vehicule electrice, experiență preluată acum în motoare hibride, mai dinamice și mai eficiente.
Datorită muncii desfășurate în dezvoltarea motoarelor hibride multimodale, spre deosebire de montarea propriu-zisă a motoarelor cu ardere tradițională și cu anumite capacități electrice, motoarele E-TECH garantează:
Cu toate aceste active, Clio E-TECH poate fi condus până la 80% din timp, pe drumurile orașului, în modul all-electric, cu o economie de consum de până la 40%, în comparație cu un motor pe benzină in ciclul urban. Noul Captur E-TECH Plug-in și noul Mégane E-TECH Plug-in pot funcționa 100% electric pentru 50 de kilometri, cu o viteză maximă de 135 km / h în utilizare mixtă (WLTP) și 65 kilometri în utilizare urbană (WLTP City) .
Trenul de rulare utilizat în toate motoarele hibride Renault este disponibil în două variante: E-TECH (full-hybrid, cunoscut și sub denumirea de HEV sau hibrid) și E-TECH Plug-in (plug-in hybrid, cunoscut și sub denumirea de PHEV sau hibrid reîncărcabil)). Integrarea noii tehnologii în aceste modele este ușoară, datorită atât noilor arhitecturi modulare CMF-B și CMF-C / D, care au fost proiectate de la început sa înglobeze capacități electrice, cât şi faptului că sistemele E-TECH sunt mai compacte ca niciodată și pot fi montate în compartimentul motor al unei mașini versatile, cum ar fi Clio.
Inginerii Renault au conceput o soluție revoluționară pentru o gamă hibridă relevantă, originală și exclusivă - cu peste 150 de brevete - bazată pe o arhitectură hibridă „serie-paralel” pentru a asigura cea mai largă gamă de combinații și cele mai reduse emisii de CO2.
Gama de mașini hibride se integrează, de asemenea, în baza de expertiză extinsă a Renault F1 Team. Modelele de hibride produse beneficiază de tehnologia dezvoltată inițial pentru cursele F1.
Noile motoare hibride se bazează, de asemenea, pe experiența și sinergiile Alianței care merg mână în mână cu cele dezvoltate de Nissan și Mitsubishi. În cadrul Alianței, există o gamă de soluții tehnologice adaptate la nevoile specifice ale fiecărei piețe și în conformitate cu strategiile locale și globale ale fiecărei mărci.
Groupe Renault se străduiește să ofere o mobilitate durabilă pentru toți, atât astăzi, cât și în viitor. Sosirea celui mai recent lot de motoare este un pas mai departe spre atingerea acestui obiectiv. Până în 2022, Groupe Renault intenționează să-și extindă gama electrică prin 8 modele complet electrice și 12 modele electrificate (hybrid si plug-in hybrid).
Renault E-Tech, un motor dublu care combină receptivitatea, plăcerea de a conduce și eficiența
Sistemul Renault E-TECH (hibrid și plug-in hybrid) a fost dezvoltat și patentat de Renault Engineering. Este moștenit de la conceptul EOLAB, prezentat la Salonul Auto de la Paris in 2014 și beneficiază de expertiza electrică de lungă durată a mărcii.
Utilizează piese proiectate în cadrul Alianței, precum motorul său de nouă generație pe benzină de 1,6 litri, care a fost refăcut special pentru această ocazie. Este însoțit de două motoare electrice - unul dintre ele este HSG (High-voltage Starter Generator) - și o cutie de viteze inovatoare cu mai multe moduri, fără ambreiaj. Asocierea revoluționară a motoarelor electrice cu această cutie de viteze este optimă pentru schimbări de viteză line (o arhitectură care este sinonimă cu o eficiență mai bună a energiei, provine direct din vasta experiență a Renault F1 Team).
Capacitatea bateriei litiu-ion variază în funcție de tipul motorului hibrid:
Combinația a două motoare electrice, o cutie de viteze inovatoare multi-mod și un motor cu ardere tradițională oferă o mare varietate de moduri de condus:
În timpul utilizării, trecerea de la un mod la altul este abia observabilă și nu necesită nicio comandă din partea șoferului. Sistemul E-TECH alege automat modul cel mai potrivit pentru situația respectivă, pentru a optimiza emisiile și consumul de combustibil, garantând performanţe de condus la cel mai bun nivel.
Tehnologia E-TECH optimizează utilizarea energiei atât la încetinire, cât și la frânare.
Toate aceste caracteristici înseamnă că modelele Renault E-TECH și E-TECH Plug-in sunt răspunzătoare în mare măsură pentru plăcerea de a conduce, optimizează consumul de energie și oferă funcții optime de reîncărcare a bateriei, care se activează în timp ce mașina încetinește și frânează, ceea ce conduce la cele mai bune performanțe de conducere.
În plus față de gama de motoare Renault 100% electrice, motoarele hibride de pe Clio E-TECH, Captur E-TECH Plug-in și Mégane E-TECH Plug-in servesc o varietate de utilizări. Disponibilitatea lor pentru vehiculele din gama medie înseamnă că experiența cu mașinile electrice este acum mai accesibilă ca niciodată. Multe alte vehicule hibride vor urma.
Viziunea Groupe Renault asupra mobilității viitoare, care este autonomă, electrică și conectată, este încorporată în modelul Clio, care a fost actualizat în 2019. De exemplu, are unul dintre cele mai moderne și cuprinzătoare sisteme de asistență la conducere de pe piață, inclusiv Highway and Traffic Jam Companion – un sistem de asistență a condusului autonom de nivel 2. Dotat cu ecran de 9,3 ”și noul sistem Renault EASY CONNECT, beneficiază, de asemenea, de accesorii multimedia extinse.
Combină eficiența cu plăcerea de a conduce
Motorul hibrid de pe Clio E-TECH, de 140 CP, oferă eficiență maximă și receptivitate dinamică inegalabilă pe drum, accelerând de la 80 la 120 km / h în doar 6,9 secunde.
Frânarea regenerativă, alături de capacitatea ridicată de încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230 V) și eficiența sistemului E-TECH ajută la optimizarea energiei. De fapt, 80% din timpul petrecut pe drumurile orașului va fi în regim complet electric, pentru o economie de consum de până la 40%, în comparație cu un motor cu ardere internă în ciclul urban, fără modificarea obiceiurilor de conducere. În modul all-electric, New Clio poate călători cu până la 70-75 km / h.
Caracteristici unice ale noului Clio E-TECH
Exteriorul are o bară de protecție spate recognoscibilă și elemente decorative E-TECH situate pe montantul B și capacul portbagajului. Un pachet „Hybrid Blue” este, de asemenea, disponibil pentru a personaliza atât exteriorul, cât și interiorul.
În interiorul mașinii, „Smart Cockpit” înglobează un ecran TFT de 7 ”și noul sistem de infotainment Renault EASY LINK, fie în format de 7” (orizontal), fie de 9,3 ”(vertical), cea mai mare zonă de afișare din segment. Noul tablou de bord digital conține o serie de imagini și animații specifice modelului hibrid; de exemplu, acestea indică nivelul bateriei în timp ce se încarcă sau se afișează când motorul electric este în funcțiune.
În interiorul mașinii, „Smart Cockpit” înglobează un ecran TFT de 7 ”și noul sistem de infotainment Renault EASY LINK, fie în format de 7” (orizontal), fie de 9,3 ”(vertical), cea mai mare zonă de afișare din segment. Noul tablou de bord digital conține o serie de imagini și animații specifice modelului hibrid; de exemplu, acestea indică nivelul bateriei în timp ce se încarcă sau se afișează când motorul electric este în funcțiune.
Un best-seller în segmentul său, atât în Franța, cât și în Europa, Captur este un model de baza al gamei Renault. Vândut pe toate continentele și pe piețele cheie, precum China - unde este acum industrializat pentru piața locală - Noul Captur se bazează pe succesul său anterior, cu un design complet nou și un nou avantaj tehnologic. Cu motorul său hibrid E-TECH Plug-in, acesta înglobează și cei trei piloni ai viziunii Groupe Renault pentru mobilitatea viitorului: autonomă, conectată și electrică.
Versatilitate maximă
Motorul E-TECH Plug-in de 160 CP și bateria sa de mare capacitate (9,8 kWh și 400V), cu o greutate de doar 105 kg, determina funcționarea Noului Captur 100% electric pe o distanţă de 50 de kilometri, cu o viteză maximă de 135 km / h utilizare mixtă (WLTP) și 65 de kilometri în oraș (WLTP City). Noul Captur are o versatilitate inedită: fără compromisuri, poate rula fără a folosi combustibil pe parcursul săptămânii pentru călătorii regulate, apoi, în week-end sau în călătoriile mai lungi își poate continua drumul fără vreun stress legat de autonomia rămasă.
Pentru a maximiza durata rulării în modul electric, este necesar să conectați vehiculul la o priză pentru a reîncărca bateria (3 - 5 ore, în funcție de priză, inclusiv prize domestice). În toate celelalte aspecte, noul Captur E-TECH Plug-in funcționează ca un E-TECH hibrid complet, cu toate avantajele acestui sistem, cum ar fi pornirea integrală electrică și economia de combustibil.
Noul Captur E-TECH Plug-in este echipat cu un nou mod MULTI-SENSE:
Modul „PURE” este disponibil pe setările ecranului sau prin butonul dedicat. Acest mod forțează trecerea la modul de conducere electrică (doar dacă bateria are suficientă capacitate).
În modul „SPORT” MULTI-SENSE, dacă bateria are suficientă energie, prin apăsarea completă a pedalei de accelerație, cele trei motoare pot lucra împreună datorită arhitecturii paralele în serie. Vehiculul poate apoi atinge potențialul maxim al motorului; util mai ales atunci când depășiți, de exemplu.
O altă caracteristică numită „E-Save”, disponibilă de asemenea în MULTI-SENSE, limitează utilizarea motorului electric și atrage puterea din motorul cu ardere internă, pentru a asigura o rezervă de energie a bateriei (cel puțin 40%) dacă șoferul trebuie să treacă la modul electric pentru a conduce în centrul orașului, de exemplu.
În ciclul mixt, noul Captur E-TECH Plug-in consumă 1,5 L / 100 km și emite 32 de grame de CO2 / km (cifre WLTP).
Caracteristici unice ale Noului Captur E-TECH Plug-In
Noul plug-in Captur E-TECH se bazează pe detalii stilistice specifice gamei hibride.
Elementele decorative „E-Tech Plug-in Hybrid” sunt aplicate pe capacul portbagajului și pe montantul B. Rezervorul de benzină se află în partea stângă a vehiculului. Priza de încărcare este situată în partea dreaptă și are o lumină care oferă informații codate de culoare cu privire la starea procesului de încărcare: albastru (încărcare), verde (încărcat), portocaliu (în așteptare), roșu (descărcat).
În interior, scaunele rămân neschimbate. Scaunele banchetei din spate pot aluneca în continuare cu 16 cm, iar spătarul se pliază, pentru a asigura o suprafață plată. Un spațiu aflat sub podeaua falsă (prevăzută cu balamale) permite depozitarea cablurilor de încărcare, fără a afecta volumul portbagajului.
Badge-urile E-TECH unice sunt, de asemenea, prezente in „Smart Cockpit”, incluzând un element decorativ pe cutia de viteze. Butonul Stop & Start a fost înlocuit cu un buton EV pentru a trece direct la modul „PURE” (full- electric) în timpul conducerii. Cutia de viteze electrice „e-shifter” (fără cabluri mecanice) vine cu o funcție „Frânare” pentru a obține la maxim frânarea regenerativă.
Noul Captur E-TECH Plug-in are acum cele mai mari ecrane din segmentul său: un tablou de bord digital de 10,2”și un ecran multimedia Renault EASY LINK de 9,3”. Cele două ecrane facilitează gestionarea modului de conducere activă. Grupul de instrumente poate fi utilizat pentru a afișa durata de viață a bateriei, timpul de reîncărcare, fluxurile de energie, recuperarea de energie și nivelul de încărcare curent al bateriei de tracțiune.
Toate aceste informații sunt disponibile și pe ecranul multimedia.
În plus, aplicația MY Renault are funcții specifice motorului E-TECH Plug-in. De exemplu, o puteți utiliza pentru a afișa starea bateriei sau pentru a programa reîncărcarea de la distanță.
De când a fost lansat primul Renault Megane în 1995, șapte milioane de mașini, în patru generații diferite, au fost vândute în întreaga lume. Mai mult decât un model, Megane a devenit o gama întreagă. Acum este un model cu multiple fațete, așa cum va demonstra Noul Megane, în această vară, când va fi disponibil cu tehnologia hibridă reîncărcabilă E-TECH Plug-in. Acest lucru oferă o versatilitate maximă și șansa de a descoperi o nouă experiență de conducere electrică, reducând emisiile de CO2 și consumul de combustibil, chiar și în călătoriile lungi.
Versatilitate si economie de combustibil
Motorul E-TECH Plug-in cu bateria sa de 9,8 kWh (400 V), cu o greutate de doar 105 kg, face ca Noul Megane să poată funcționa în regim complet electric timp de 50 km la până la 135 km / h în ciclu mixt (WLTP) si 65 km în ciclu urban (WLTP City).
În ciclu mixt, noul Megane E-TECH Plug-in permite mai puțin de 30 de grame de CO2 / km (cifra WLTP în așteptarea aprobării finale).
Setări personalizate
Noul Megane E-TECH Plug-in este echipat cu un ecran multimedia Renault EASY LINK de 9,3 ”și o tabletă de bord digitală de 10,2”. De asemenea, oferă setări specifice Multi-Sense cu trei moduri de conducere:
În cele din urmă, deși o parte a portbagajului este folosită pentru depozitarea cablurilor, noul Megane E-TECH Plug-in păstrează toate caracteristicile sale de modularitate, cum ar fi bancheta din spate rabatabilă.
Caracteristici unice ale Noului Mégane E-TECH Plug-in
Noul Megane E-TECH Plug-in oferă detalii de stil specifice acestei versiuni hibride.
Clapeta de încărcare este situată în partea dreaptă, vizavi de clapeta de combustibil din partea stângă.
Elementele decorative E-Tech Plug-in sunt montate pe capacul portbagajului și pe montantul B, iar piulițele roților sunt colorate în albastru.
La interior, levierul cutiei de viteze este marcat cu badge E-TECH.
Tabloul de bord digital are elemente decorative specifice acestei versiuni.
Butonul Stop & Start de sub ecranul multimedia a fost înlocuit cu un buton EV specific, pentru a comuta la acționarea electrică (doar dacă bateria are suficientă încărcare).
Blogul Renault