14.01.2021
În urma aprobării Consiliului de administrație, Luca de Meo, CEO Groupe Renault, prezintă astăzi «Renaulution», un nou plan strategic care urmărește reorientarea strategiei Grupului, trecând de la obiectivul de volume, la crearea de valoare.
Acest plan strategic este structurat în trei faze lansate în paralel:
Planul "Renaulution" va permite restaurarea competitivității Groupe Renault:
O nouă organizare va sta la baza acestui plan: activitățile, cu ingineria în prim plan, sunt responsabile de competitivitate, de costuri și de termenele de implementare pe piață. Mărcile, din plin responsabile, gestionează rentabilitatea lor.
În coerență cu această organizare, axată pe valoare, compania nu va mai măsura performanțele sale prin prisma cotelor de piață și a vânzărilor, ci în funcție de rentabilitate, de generarea lichidităților și de eficiența investițiilor.
Grupul își fixează noi obiective financiare:
Planul Renaulution va asigura o rentabilitate durabilă a Grupului, respectând astfel angajamentul său de neutralitate a amprentei de carbon în Europa până în 2050.
«Planul Renaulution consistă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. Am stabilit baze solide și sănătoase pentru perfomanțele noastre. Am raționalizat operațiunile, începând cu Ingineria, ajustând, pentru că era necesar, orientând resursele noastre către produse și tehnologii cu potențial puternic. Această eficacitate crescută va alimenta viitoarea noastră gamă de produse: tehnologice, electrificate și competitive. Va alimenta totodată, forța mărcilor noastre, fiecare cu propriile ei teritorii clare și diferențiate; responsabile de rentabilitatea lor și de satisfactia clientilor. Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică, folosind mașini, din care 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerț și din energie. Vom reuși progresiv, folosindu-ne de atu-urile acestei mari companii, de competențele și angajamentul angajatilor săi. Renaulution este un plan strategic pe care îl vom derula și realiza într-un singur mod: împreună », explică Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
Planul Renaulution include principalele elemente:
Impunerea unei discipline stricte în materie de costuri:
Toate aceste eforturi vor consolida reziliența Grupului și vor reduce pragul de rentabilitate cu 30% până în 2023.
Dotarea celor patru unități de business cu o identitate și o poziționare puternice.
Această nouă organizare va permite crearea unui portofoliu de produse reechilibrat și mai rentabil, cu 24 de lansări de produse până în 2025 – din care, jumătate, în segmentele C/D, și, cel puțin 10 vehicule electrice.
Această nouă organizare axată pe valoare și această ofensivă de produse vor permite ameliorarea prețurilor și mix-ului de produse.
Marca va întruchipa modernitatea și inovația în industria auto și dincolo de aceasta, în domeniul serviciilor energetice, tehnologice și de mobilitate, de exemplu.
Ca parte a strategiei sale, Renault își va spori mixul de segmente printr-o ofensivă în segmentul C și își va consolida pozițiile în Europa, concentrându-se în același timp pe segmente și canale profitabile în piețe cheie precum America Latină și Rusia.
Brandul se va baza pe atu-urile noastre puternice:
- Lider în electrificare până în 2025 cu:
o Un proiect „Electro Pol” potențial în nordul Franței, cea mai mare capacitate de producție a vehiculelor electrice aparținând grupului
o Un joint-venture bazat pe hidrogen
o Cel mai «verde» mix de produse din Europa
o Jumătate din lansările în Europa vor fi vehicule electrice, cu o contribuție mai mare la marjă decât vehiculele termice (în euro)
o Competitiv pe piața vehiculelor hibride cu un mix de 35%
- Generator de ecosisteme de înaltă tehnologie: devenind un jucător în tehnologiile cheie de la big data la securitate cibernetică, cu „Software République”
- Lider în economia circulară prin servicii dedicate vehiculelor electrice și energiei derulate la Re-Factory din Flins (Franța)
Dacia va evolua pentru a deveni mai atractivă, păstrându-și însă atributele specifice. Lada va rămâne la rândul său o marcă sinonimă cu robustețea și soliditatea. Ambele mărci vor continua să propună produse accesibile, utilizând tehnologii verificate și destinate unor clienți interesați să facă o achiziție rațională. Atât Dacia cât și Lada vor include în viitor și vehicule din segmentul C.
Modele de business eficiente:
Apariția unei noi game de produse competitive și intrarea în segmentul C:
Alpine
Marca Alpine va reuni Alpine Cars, Renault Sport Cars și Renault Sport Racing într-o nouă entitate cu autonomie deplină dedicată dezvoltării de modele sportive exclusiviste și inovatoare.
O marcă 100% electrică, având un plan de produs creat pentru a sprijini extinderea prin:
Având obiectivul de a fi profitabil în 2025 incluzând investițiile în motorsport
Această nouă entitate comercială va dezvolta noi surse de profit provenind din serviciile de mobilitate și de energie în folosul utilizatorilor de vehicule, urmând să genereze peste 20% din veniturile Groupe Renault până în 2030.
Mobilize va permite Groupe Renault să se poziționeze mai rapid în noua lume a mobilității, propunând soluții și servicii altor mărci și partenerilor externi.
Trei misiuni:
O ofertă unică, accesibilă și utilă:
Acest plan va fi prezentat reprezentanților salariaților conform reglementărilor în vigoare.Prezentarea este disponibilă pe www.groupe.renault.com. Pentru mai multe informații, accesați site-ul dedicat: renaulution.com.
Blogul Renault