19.05.2022
Prin scopul pe care și l-a asumat, prin strategia de sustenabilitate și lansarea planului strategic Renaulution, Renault Group și mărcile sale s-au angajat într-o transformare majoră, trecând de la strategia bazată pe volum la crearea de valoare economică, de mediu și socială, cu scopul de a obține neutralitatea de carbon în Europa până în 2040 și în întreaga lume până în 2050.
Pentru a ajuta la atingerea acestor obiective, Renault a dezvăluit în premieră mondială noul său concept car Scénic Vision la Summitul ChangeNOW de la Paris. Acest nou vehicul întruchipează angajamentul Renault față de dezvoltarea durabilă și reflectă planul mărcii de a-și decarboniza întregul ciclu de viață.
Renault scrie un nou capitol în istoria sa cu un concept car inovator, care poate fi considerat atât pionier în domeniu, cât și vizionar. Din exterior, prefigurează viitorul vehicul de familie 100% electric din gama Renault. În interior și din punct de vedere tehnologic, vă invită să călătoriți într-un alt timp, într-un viitor în care tehnologiile și inovațiile vor servi unei lumi mai sustenabile și mai prietenoase cu mediul.
„Toate angajamentele noastre corporative nu sunt suficiente dacă nu le transferăm în vehiculele noastre. De aceea, am cerut echipelor Renault să vină cu primul concept car care întruchipează pe deplin noua noastră strategie ESG și cei 3 piloni ai săi: mediu, siguranță și incluziune. Noi l-am numit Scénic Vision. Scénic, precum emblematica noastră „voiture à vivre”, și Vision pentru că se potrivește noilor așteptări ale oamenilor."
Scénic Vision stabilește o nouă direcție către o mobilitate mai durabilă, sigură și incluzivă. Vizionar și explorator, acesta întruchipează cele mai avansate perspective tehnologice de decarbonizare și întruchipează cei trei piloni ai strategiei de dezvoltare durabilă a Renault Group: mediu, siguranță și incluziune.
“Conceptul Renault Scenic Vision întruchipează transformarea pe care Renaulution a pus-o în mișcare, către o companie mai ecologică, mai high-tech, concentrată pe date, energie și servicii. Adoptă provocările climatului, conservării resurselor, siguranței și sănătății utilizatorilor și accesibilității. Deschide un nou capitol în dezvoltarea vehiculelor noastre, gândite de la design până la sfârșitul vieții, într-un mod ecosistemic. Pe lângă faptul că este un obiect de design, reprezintă o serie de obiective pe care Renault Group și le-a propus și care vor fi introduse treptat în următoarele generații de vehicule.” a declarat Cléa Martinet, VP Group Sustainability.
Scénic Vision este o adevărată întruchipare a conceptului „Nouvelle Vague” Renault și rezultatul unui exercițiu de design amănunțit și al unor alegeri estetice îndrăznețe. Designul său prefigurează orizonturi de timp diferite pentru gama de vehicule Renault. Exteriorul dezvăluie formele și stilul unui nou model de familie care va fi comercializat în 2024. Designul său interior este un studiu care prefigurează viitorul interior Renault.
Grupul său motopropulsor cu propulsie electrică și hidrogen, reflectă dorința Renault de a găsi soluții pentru toate tipurile de utilizare și face parte dintr-o viziune pe termen lung, dincolo de 2030. Acest design deschide calea către noi perspective, cele ale unei lumi în care mașinile și oamenii converg către aceleași valori.
“Scénic Vision reprezintă un nou capitol în istoria Renault Group și a mărcii. Acest concept prefigurează designul exterior al noului model Scénic 100% electric ce va fi lansat în 2024 și noul limbaj de design Renault. Designul interior este un studiu prospectiv al viitorului interior Renault. Scénic Vision oferă o suită de tehnologii și inovații în slujba unei mobilități mai durabile.”
“Jean-Michel Jarre este un pionier în muzica electronică. Este inovator, disruptiv, popular... toate atributele care îl leagă natural de marca Renault.” a spus Luca de Meo, CEO Renault Group și Renault brand.
Jean-Michel Jarre este un compozitor, interpret și producător francez. Venit din lumea cercetării electro-acustice, el a dat muzicii electronice o dimensiune populară. Jean-Michel Jarre este un artist și, de asemenea, un inginer care a legat constant tehnologia și creația. Această abordare este foarte aproape de modul în care Renault a văzut întotdeauna inovația.JMJ este, de asemenea, foarte implicat în protecția mediului în calitate de ambasador UNESCO din 1993 (pe teme de mediu și educație).
Colaborarea cu Jean-Michel Jarre a început în primele zile ale realizării Scénic Vision, tocmai în ceea ce privește acustica și procesarea semnalului. Artistul s-a alăturat echipei de proiectare pentru a modela semnătura sonoră a concept-car-ului, urmând ideea de „preocupare față de resurse” cu o abordare de tipul „mai puțin înseamnă mai mult”, cu doar 1 difuzor pe fiecare ușă și sistemul de sateliți pe fiecare tetieră.
Scenic Vision stabilește începutul unei strânse colaborări cu Jean-Michel Jarre. Artistul va fi un ambasador al mărcii Renault, lucrând cu echipele la soluții viitoare care vor fi incluse în gama de produse.
Eco-design și economia circulară
O calitate mai bună a aerului
Tot ce e mai bun din electricitate și hydrogen
Siguranță
Transparență și vizibilitate totală:
Noua generație de sisteme de siguranță și sănătate conectată: Safety Coach:
Incluziune
Un vehicul care se adaptează utilizatorului său:
Spațiu sonor ultrapersonalizat și incluziv:
Accesibilitate sporită:
SPECIFICAȚII TEHNICE
Lungime: 4,490 mm
Adâncime: 1,900 mm
Înălţime: 1,590 mm
Ampatament: 2,835 mm
Jante: 21 inci
Anvelope: 235/45 R21
Greutate: 1,700 kg
Energie: hybrid electric-hidrogen
Motor: 160 kW sincron cu propulsie electrică
Celule de combustibil: 16 kW
Baterie: 40 kWh
Blogul Renault