Descoperiți cele 14 creații ale ilustratorului francez Greg, care rememorează povestea de succes a modelului 4L.
Renault 4L „Haute Couture” - 1963
Pentru campania „Elle prend le volant!” („Ea conduce!”), o sută de modele R4 Super au fost îmbrăcate în stil „Haute Couture”: fundal negru decorat cu o ilustrație a unei trestii de aur sau în carouri pe uși și pe hayon, capace de roată cromate și același motiv preluat pentru fantele de ventilație.
În timpul acestei campanii, 6.000 de șoferițe au efectuat teste de 2 zile cu modelul R4 Super, pentru a putea vedea personal cât de ușor este de manevrat, cât este de confortabil, de încăpător, ce vizibilitate bună oferă și cât este de rapid!
Fiecare șoferiță și-a exprimat părerea și a oferit observații sau sugestii, pentru a contribui la conturarea profilului ideal al automobilului pentru perioada respectivă.
Renault 4L „Plein Air”- 1969
O mașină de vacanță, potrivită mai degrabă pentru mersul la plajă decât pentru deplasarea pe șosele, Renault 4 Plein Air a fost lansat în mai 1968 și fabricat în serie limitată până în aprilie 1970.
Este un model decapotabil realizat de compania Sinpar, cunoscută deja pentru adaptările cu tracțiune integrală.
Regăsim partea din față a modelului 4L, precum și cadrul parbrizului, adaptat pentru a permite fixarea plafonului textil decapotabil. Hayonul a fost tăiat în două și a fost utilizată numai partea inferioară. Părțile laterale, ușile și plafonul au fost îndepărtate, iar partea laterală a caroseriei a fost ranforsată.
Renault 4L „Cross” - 1981
In 1974, Renault și-a intensificat campaniile promoționale, prin lansarea competiției RenaultCross Elf Coupe de France, în parteneriat cu revista de specialitate „Champion”.
Această competiție s-a dorit a fi cât mai rentabilă și puteau participa numai modelele Renault 4 echipate cu motorul original, cu 4 cilindri, de 845 cm3 și sistem de eșapament Devil.
Renault 4 Cross dispunea de cutie de viteze cu 4 trepte și sistem de frânare cu 4 tamburi, care corespundeau rigorilor curselor auto.
Cupa a reprezentat un succes printre piloți, datorită taxelor mici de participare și posibilității de a câștiga un premiu în bani și un Renault 5 Coupé!
În anul 1981, câștigătorul campionatului francez a fost Michel Duvernay!
Renault 4 „Sixties” - 1985
Modelul Sixties a fost o ediție limitată, care aducea un tribut anilor 60. Lansat în trei culori (roșu, galben și albastru), producția sa a fost limitată la 2.000 de exemplare.
Bazat pe modelul GTL, se diferențiază prin cele două trape de plafon din sticlă fumurie și tapițeria din stofă în trei culori, combinată cu skai negru.
Grila radiatorului, barele de protecție și mânerele ușilor erau de culoare negru mat.
Renault 4 F4 „Darty” - 1986
Dispune de o sarcină utilă de 300 kg și un volum de aproape 2 m3, suspensie spate cu bare de torsiune ranforsate, ușă spate vitrată, care se deschide de la dreapta spre stânga, pentru a permite încărcarea mai ușoară pe trotuar. Acest van este foarte util!
Vehiculul se remarcă prin trapa curbată de pe plafon, care poate fi ridicată și îndepărtată. Ocupă toată lățimea plafonului și permite încărcarea de sus a obiectelor voluminoase inclusiv a unei girafe, conform reclamelor vremii!
Această trapă de pe plafon, specifică Renault, cunoscută sub denumirea „girafon”, va fi utilizată de vehiculele utilitare mici realizate în anii 80 și 90: Express.
Pe 5 continente, Renault 4 van poartă cu mândrie culorile unui număr foarte mare de profesioniști, activități comerciale, agenții guvernamentale și mărci importante.
Renault 4 „4L Trophy™” - 2020
Modelul Renault 4 nu se defectează niciodată grav, iar tinerii secolului 21 au dovedit acest lucru în cadrul 4L Trophy™.
Prima ediție a acestui raliu de 6.000 km a avut loc în 1998 și includea 1.200 de echipaje, care parcurgeau un traseu ce începea la Paris și se termina în sudul Marocului.
Un vehicul robust, modelul 4L se strecura printre bolovani și prin nisip, în timp ce participanții la raliu („trelleurs”) foloseau ce aveau la îndemână pentru a menține vehiculul funcțional, în pofida miilor de kilometri deja parcurși.
Deși modelele 4L nu erau tocmai noi, s-au dovedit a fi suficient de fiabile pentru a ajunge la următorul punct de odihnă în fiecare seară.
Ce alt model ar fi putut face acest lucru, după 60 de ani?
Renault 4 - „Torpedo SINPAR” - 1968
Renault 4 4x4 SINPAR (Société Industrielle de Production et d’Adaptation Rhodanienne) se remarcă prin performanțele pe teren accidentat, păstrând în același timp confortul și puterea modelului de serie.
Garda la sol ridicată, tracțiunea integrală și suspensia independentă permit deplasarea mai lină și în condiții bune de confort chiar și pe cele pe cele mai degradate drumuri. Designul său permite adaptarea mai ușoară a berlinei și a autoutilitarei, fără nicio reducere a volumului util.
În vara anului 1964, SINPAR a prezentat modelul Torpedo realizat cu sprijinul Renault, tot cu tracțiune integrală, dar fără plafon și panouri laterale, și echipat cu un parbriz rabatabil și cu părți laterale decupate, lucru care permitea accesul rapid a două persoane la bord.
Cel mai cunoscut model Torpedo SINPAR este cel din serialul franțuzesc „Les Chevaliers du ciel” (Cavalerii cerului).
Renault 4 „Services Publics”
Lansată în octombrie 1961, această autoutilitară se remarca prin calități excepționale: sarcină utilă de 300 kg și volum de aproape 2 m3, suspensie spate cu bare de torsiune ranforsate, ușă spate vitrată, care se deschide de la dreapta spre stânga, pentru a permite încărcarea mai ușoară de pe trotuar.
Poșta franceză l-a folosit drept unul dintre primele sale vehicule de flotă, cu o suprafață de încărcare de 5,47 m3 și o masă totală maximă autorizată de 1050 kg.
Fără geamuri în spate, mânere uși sau scaune spate, este vopsit în culoare „030” standardizată, cunoscută și ca „galben de poștă”.
Și Jandarmeria Națională Franceză a apelat la acest vehicul, nu doar pentru calitățile sale intrinseci, dar și deoarece îndeplinea unul dinte criteriile sale esențiale: „Șoferul trebuie să poată sta la bord cu chipiul pe cap.”
Din 1962, jandarmeria națională a utilizat mai mult de 14.500 de modele Renault 4 ca vehicule de patrulare sau ca vehicule ale brigadei a doua.
Renault 4L „e-Plein Air”- 2019
Acest model special este rezultatul colaborării dintre Renault Classic și specialistul Renault 4 Melun Rétro Passion, la Epoqu'Auto show, unde sunt prezentate cele mai populare vehicule electrice.
„Cum se putea ca celebrul Renault 4 să nu fie prezent?”
Creat pe baza platformei JP4 scurtate, acest 4L este o versiune recreativă, care evocă modelul Plein Air și are un design Renault modernizat. A adoptat componentele electrice ale modelului Twizy, pentru o viteză maximă de 85 km/h.
Renault 4 „Rallye Dakar™” - 1980
În 1969, în încercarea de a stabili un record de la Cape Town la Algiers (un record stabilit în 1971 într-un Renault 12 Gordini), frații Marreau au pornit într-o călătorie de recunoaștere prin Sahara, la bordul unui model Renault 4.
Cu câțiva ani în urmă, tot la volanul unui model Renault 4, lua startul într-un tip complet nou de raliu, o cursă de mai multe mii de kilometri care începea la Paris și se termina la Dakar.
În 1980 au urcat în clasament până pe locul al treilea, cu ajutorul modelului Renault 4 echipat cu un motor Renault 5 Alpine GR2 și rezervor de 140 de litri.
Raliul Paris Dakar™ a devenit o legendă, frații Marreau eroi, iar ingeniosul Renault 4 simbolul unui raliu în care amatorii puteau învinge echipele oficiale.
Renault 4 „Seventies” - 1975
Design-ul exterior al acestui vehicul „Seventies” avea la bază un model Renault 4 GTL.
Siglele erau inspirate de un design Publicis, iar caroseria era vopsită în roz de Renault Classic.
Acest decor a fost proiectat pentru reconfigurarea Pub Renault (cunoscut acum ca Atelier Renault) aflat pe Champs Elysées, la Paris. Obiectivul inaugurării sale a fost publicitatea.
Renault 4 „Terre de Feu - Alaska Expedition” - 1965
În 1965, patru femei din Paris și-au stabilit un obiectiv incredibil: să conducă 40.000 km din Ushuaia, Țara de Foc, până în Alaska, la volanul a două modele Renault 4, traversând întregul continent american în patru luni și jumătate.
Ele au demonstrat robustețea și agilitatea modelului Renault 4, călătorind de la Capul Horn la versanții înghețați ai Munților Stâncoși, peste Anzi, prin jungla amazoniană și deșertul de sare din Utah.
Renault 4 „Saline 4 fun” - 2011
În 2011, Renault a sărbătorit cea de-a 50-a aniversare a modelului 4L. L-a însoțit și Renault Classic cu „Triplettes de Bonneville”, pentru a aduce o furgonetă 4L din 198 la faimoasa „săptămână a vitezei”, organizată pe lacul de sare Bonneville din Statele Unite.
Realizat pe baza unui model Renault 4 van, „Saline4Fun” se remarcă printr-o gardă la sol foarte joasă, eșapamentul care iese din aripa din față... și o parașută!
Cutia de viteze era preluată de la modelele Renault 21 Turbo și Renault 25 GTX, iar șasiul era adaptat cu piese speciale (butuci de roată, punți, frâne și suspensie). Este echipat cu toate elementele de siguranță impuse de organizatorul american, care cresc greutatea totală la aproximativ 780 kg.
Este propulsat de un motor de Renault 5 Turbo, modificat pentru a dezvolta o putere de 285 CP și montat în compartimentul din față al vehiculului, în locul vechii motorizări.
Cu toate aceste echipamente și cu anvelope Good Year Long Speed Racing, viteza oficială atinsă de Saline4fun a fost de 237 km/h, adică aproape dublul vitezei normale!
Renault 4 Clan „Bye Bye” - 1992
Retragerea din fabricație a modelului Renault 4 din 1992 a fost evidențiată printr-o serie limitată.
Renault a creat Renault 4 „Bye Bye”, realizat pe baza modelului „Clan”, care a marcat sfârșitul producției, fiecare vehicul primind un număr descrescător.
Fiecare dinte aceste modele are o planșă de bord specială, cu o plăcuță numerotată de la 1.000 la 1.
Ilustrații ©greg2021. Reproducerea este interzisă.
4L sărbătorește a 60-a aniversare!
modele 4L celebre în videoclip