sisteme avansate de asistență pentru șofer

67% dintre șoferi nu utilizează sistemele de asistență pentru șofer dacă acestea nu sunt activate automat* și, de aceea,
Renault depune eforturi pentru a schimba această tendință.

*conform unui studiu SSHRC din 2019

ce este un adas?

Sistemele avansate de asistență pentru șofer (ADAS) sunt sisteme inteligente, care au la bază tehnologii avansate (radare, software, camere video etc.), pentru a asista șoferul în timpul deplasării.

adas condus autonom

Majoritatea sistemelor adas funcționează fără intervenția omului, cum ar fi sistemul automat de frânare în situații de urgență (AEBS cu funcție de recunoaștere a pietonilor). Noile sisteme prevestesc implementarea în curând a condusului autonom. Renault Group montează de mai mult timp pe vehiculele sale sisteme de asistență pentru șofer.

trei tipuri de adas, pentru o deplasare în siguranță în orice condiții

Sistemele avansate de asistență pentru șofer sunt împărțite în 3 categorii: siguranță, condus și parcare. Rolul acestora: îmbunătățirea siguranței și confortului utilizatorilor și reducerea în același timp a riscului de accident grav.

siguranță

Sistemele inteligente de asistență pentru șofer analizează condițiile de deplasare, avertizează șoferul cu privire la eventualele riscuri și iau măsuri, dacă pericolul este iminent.

condus

Diferitele tehnologii îmbunătățesc confortul și siguranța șoferului, pentru călătorii lipsite de orice fel de griji.

parcare

Sistemele de asistență la parcare ușurează manevrarea, îmbunătățesc siguranța și protejează vehiculul și mediul înconjurător.

exemple de adas Renault

ieșire în siguranță a pasagerilor

Vehiculul avertizează șoferul dacă unul dintre pasageri deschide o ușă. Dacă există un risc dovedit, se activează o lampă de pe oglinda retrovizoare și o avertizare sonoră și vizuală de pe tabloul de bord.

avertizare unghi mort

Activă la viteze mai mari de 15 km/h*, avertizează șoferul prin intermediul unui semnal de pe oglinda retrovizoare exterioară, cu privire la prezența vehiculelor care nu sunt vizibile în câmpul său vizual.

*sau 30 km/h, în funcție de model

asistență la frânarea de urgență

În cazul unui risc de coliziune frontală, sistemul avertizează șoferii, pentru ca aceștia să poată lua măsurile de urgență corespunzătoare. Dacă în pofida diferitelor avertizări activate șoferii nu reacționează, sistemul frânează automat.

camere video perimetrale 360°

4 camere reconstituie perimetrul vehiculului la 360°, pentru ca șoferii să poată finaliza manevrele fără efort.

prevenirea părăsirii benzii de urgență - Renault

prevenirea părăsirii benzii de urgență

Dacă detectează o posibilă coliziune, vehiculul corectează automat traiectoria.

sisteme avansate de asistență pentru șofer Renault

află și despre