Serviciul întreținere conectată
Prezentele condiții generale de utilizare (denumite în continuare „GCU”) stabilesc termenii și condițiile de utilizare a Serviciului de întreținere conectată (denumit în continuare „Serviciul") furnizat de Renault, o societate franceză cu acțiuni simplificate (société par actions simplifiée ) cu un capital social de 533.941.113 euro, având sediul social la adresa 122-122 bis avenue du Général Leclerc, 92100 Boulogne Billancourt, înregistrată la Registrul Comerțului și al Societăților Comerciale din Nanterre cu numărul 780 129 987 (denumită în continuare „Renault”).
„Aplicația" sau „My Renault” înseamnă contul Clientului de pe site-ul web "My Renault" sau de pe aplicația mobilă "My Renault" care poate fi descărcată de pe platformele App Store și Google Play. My Renault permite eficientizarea și optimizarea utilizării și întreținerii Vehiculului Clientului sau utilizarea prin intermediul aplicației mobile a anumitor Servicii Conectate care au fost activate pe Vehicul.
„My Renault” înseamnă aplicația mobilă My Renault publicată și furnizată de Renault, care permite accesul și utilizarea Serviciilor conectate.
„Client" înseamnă persoana fizică care se abonează la serviciile conectate, în calitate de proprietar sau utilizator principal al vehiculului.
„Renault România” înseamnă Renault Commercial Roumanie S.R.L. cu sediul în Bd. Preciziei nr. 3G, Cladirea A, parter, București, Sector 6, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/5566/2001, având CUI RO 13943110.
„Unitatea desemnată" înseamnă reprezentantul Renault România care aparține rețelei autorizate, prin intermediul căruia se realizează furnizarea Serviciilor de Întreținere Conectată.
„My Garage" înseamnă reparatorul autorizat pe care Clientul îl alege atunci când își configurează aplicația. În mod implicit, reparatorul autorizat care a efectuat ultima revizie a vehiculului va fi considerat reparatorul autorizat preferat.
„Departamentul de Relații cu clienții" înseamnă serviciul de asistență clienți disponibil la numărul de telefon 021 203 88 58 și adresa de e-mail voceaclientului.renault@renault.com.
„Website” sau „My Renault Web” înseamnă toate datele și informațiile disponibile pe internet la următoarea adresă: https://myr.renault.ro/.
„TCU = unitate de control telematică" înseamnă o unitate instalată în vehicul, care conține o cartelă SIM încorporată, care transmite datele vehiculului, necesare pentru furnizarea Serviciului.
„Vehiculul (vehiculele)" înseamnă vehiculul (vehiculele) RENAULT care este (sunt) echipat(e) cu Servicii conectate fără niciun sistem multimedia sau care este (sunt) susținut(e) de un sistem multimedia R-LINK Evolution, R-LINK 2, Easy Link sau openR link, în funcție de generația Vehiculului, așa cum se menționează în broșură sau în manualul de utilizare.
Utilizând datele transmise de către TCU a vehiculului și descrise în Anexa 1 la prezentul document, Renault și Renault Romania oferă următorul Serviciu personalizat Clientului care s-a abonat la Serviciul de întreținere conectată:
De asemenea, datele colectate cu privire la vehiculele clienților care s-au abonat la Serviciul de întreținere conectata permit Renault, prin intermediul unei analize compuse a cauzelor anomaliilor și defecțiunilor potențiale ale vehiculelor sau ale mediului său, să propună soluții corective și/sau îmbunătățiri pentru a spori calitatea, fiabilitatea și durabilitatea vehiculelor și a serviciilor asociate.
Aceste soluții pot fi implementate de către Renault pentru clienții care s-au abonat la Serviciul de întreținere conectata, fie când vehiculul ajunge la o unitate desemnată, fie prin actualizări la distanță (actualizare software "over the air").
3.1. Abonarea la serviciu
Clienții se pot abona la serviciu la o unitate desemnată.
Abonamentul este gratuit și, în momentul abonării, se va considera că clientul a acceptat fără rezerve aceste Condiții Generale de Utilizare.
Renault oferă Serviciul gratuit. Acesta va varia în funcție de modelul și versiunea vehiculului, de opțiunile și echipamentele alese, de țara în care este vândut și de zona geografică de acoperire.
3.2. Activarea serviciului
Pentru a activa Serviciul, Clientul trebuie să furnizeze Renault și Renault România un număr valid de telefon mobil și/sau o adresă de e-mail.
Adresa de e-mail și/sau numărul de telefon mobil pe care Clientul le furnizează atunci când comandă vehiculul vor fi utilizate pentru a furniza Serviciul. Clientul își poate modifica numărul de telefon mobil și/sau adresa de e-mail în My Renault sau pe My Renault Web în orice moment în timpul utilizării Serviciului.
Clientul este singurul responsabil pentru datele pe care le furnizează către Renault și Renault România.
De asemenea, clientul trebuie să descarce aplicația și să se identifice, să își sincronizeze vehiculul, să fie echipat cu un TCU și să aibă o conexiune prin rețeaua celulară a vehiculului.
Serviciul va fi activat după ce Clientul se abonează la Serviciu. Este posibil să dureze până la 72 de ore pentru ca activarea să intre în vigoare. Activarea se face automat.
Colectarea datelor necesare pentru punerea în aplicare a Serviciului nu necesită nicio acțiune din partea Clientului în setările de confidențialitate sau de pe ecranul multimedia al vehiculului, în cazul în care acesta este echipat cu unul.
Clientul este de acord să informeze orice persoană care utilizează Serviciul sau urcă la bordul vehiculului că datele sunt colectate și partajate cu Renault.
Serviciul va avertiza Clientul atunci când trebuie să efectueze întreținerea programată a vehiculului său, sau, dacă un eveniment necesită o vizită la un partener din rețeaua autorizata Renault România. În plus, clientul va primi alerte de anticipare privind uzura pieselor, în special starea frânelor, a bateriilor și a anvelopelor și, dacă este necesar, îi va sugera înlocuirea acestora.
În timpul vizitelor la o unitate desemnată sau prin intermediul actualizărilor la distanță ("over the air"), Clientul va putea beneficia de cele mai recente corecții și îmbunătățiri dezvoltate de Renault.
Serviciul va depinde de modelul și versiunea vehiculului, de opțiunile și echipamentele alese, de țara în care este vândut și în care este utilizat, precum și de zona geografică de acoperire.
4.1 Cerințe pentru transmiterea alertelor
Transmiterea alertelor este posibilă numai dacă sunt îndeplinite următoarele cerințe:
4.2 Transmiterea alertelor
În cazul în care Clientul are un cont pe aplicația My Renault App, acesta va primi notificări în aplicație, precum și la adresa de e-mail pe care a furnizat-o către Renault și Renault România.
În cazul în care Clientul nu are un cont pe aplicația My Renault, acesta va primi alertele prin e-mail la adresa de e-mail pe care a furnizat-o către Renault și Renault România.
În cazul în care Clientul nu are un cont pe aplicația My Renault și nu a furnizat o adresă de e-mail, acesta va primi alerte prin SMS pe telefonul său mobil la numărul pe care l-a furnizat către Renault și Renault România.
În funcție de tipul de alertă pe care o primește clientul, alerta poate conține un link către un sistem de programare online pe care clientul îl poate utiliza pentru a face o programare la reparatorul autorizat pe care îl alege.
Partenerul din rețeaua autorizată ales de Client va primi, de asemenea, notificări cu privire la evenimente și poate contacta direct Clientul pentru a-l anunța, pentru a-i furniza informații de bază și, dacă este necesar, pentru a-i propune o programare.
Renault va furniza Serviciul de la începutul perioadei de activare pentru o perioadă de opt (8) ani.
La expirarea Serviciului, Clientul va primi o notificare prin care va fi informat despre expirarea Serviciului și despre condițiile de reînnoire a acestuia.
6.1 Modificări ale serviciului
Pe durata de valabilitate a Serviciului, Renault poate modifica Serviciul în totalitate sau parțial, în special pentru (i) a oferi una sau mai multe funcționalități suplimentare, (ii) a se conforma noilor cerințe legale sau de reglementare, (iii) a remedia disfuncționalitățile care pot apărea din când în când sau (iv) a ține cont de evoluțiile tehnice și de schimbările în așteptările generale ale clienților.
Renault își rezervă dreptul de a modifica și de a actualiza în orice moment prezentele Condiții Generale de Utilizare și va informa în prealabil Clientul cu privire la aceasta.
Condițiile Generale de Utilizare care se aplică sunt cele în vigoare la data la care Clientul se conectează și utilizează Serviciul.
Modificările aduse Serviciului pot face obiectul acceptării exprese de către Client a unei noi versiuni a condițiilor generale de utilizare corespunzătoare.
6.2 Încetarea serviciului
Renault poate pune capăt definitiv Serviciului din orice motiv, în special în cazul în care rețeaua (rețelele) de comunicații utilizată (utilizate) pentru furnizarea Serviciului încetează să mai fie disponibilă (disponibile) sau devine (devin) puternic saturată (saturate) dacă operatorul de telecomunicații închide rețelele 2G, 3G, 4G și 5G. În acest caz, Renault va informa în prealabil Clientul prin trimiterea unei notificări la adresa de e-mail și/sau la numărul de telefon mobil furnizat de Client către Renault și/sau în spațiul personal al Clientului din My Renault și/sau prin intermediul vehiculului său.
Renault își rezervă dreptul de a pune capăt serviciului la distanță, în special:
În cazul în care are loc oricare dintre evenimentele de mai sus, Clientul trebuie să informeze Renault România prin contactarea Serviciului Relații cu Clienții.
În cazul în care Renault află, de exemplu, prin apelarea numărului de telefon mobil furnizat de Client, că acesta nu mai este proprietarul sau locatarul vehiculului, Renault sau Renault România poate rezilia Serviciul.
În cazul în care Clientul nu mai dorește să beneficieze de Serviciu, acesta îl poate rezilia în orice moment, contactând Departamentul de Relații cu Clienții.
În cazul în care Serviciul este reziliat, acesta va fi dezactivat. Clientul este informat prin prezenta că dezactivarea nu este instantanee și că poate exista o întârziere între primirea unei cereri de dezactivare și momentul în care Serviciul este efectiv dezactivat.
Clientul se angajează, personal și în numele oricărui utilizator al vehiculului său:
În cazul în care Clientul își vinde vehiculul, pentru a proteja datele sale personale și pe cele ale cumpărătorului vehiculului, Clientul trebuie:
După finalizarea desincronizării, clientul, dacă dorește, poate contacta Departamentul de relații cu clienții pentru a verifica dacă s-a efectuat desincronizarea.
8.1 Limitările ale serviciului
Chiar dacă Serviciul este disponibil din punct de vedere tehnic, acesta va fi accesibil doar dacă vehiculul se află într-o zonă geografică de acoperire în care funcționează TCU.
În măsura permisă de legile și reglementările aplicabile, Renault nu oferă nicio garanție, explicită sau implicită, cu privire la viteza și/sau performanța Serviciului.
În special, în cadrul zonei de acoperire, accesul la Serviciul care funcționează în modul conectat poate fi suspendat sau întrerupt temporar și periodic în orice moment din motive tehnice.
8.2 Răspundere
Renault va lua toate măsurile de precauție în conformitate cu stadiul actual al tehnicii pentru a asigura buna funcționare a Serviciului, dar nu poate garanta că acesta nu va conține erori sau anomalii sau că nu va fi piratat sau atacat, în special de viruși, care pot provoca disfuncționalități, întreruperi, defecțiuni sau pierderi de date sau informații.
Renault nu va fi în niciun caz responsabil:
Clientul recunoaște și acceptă faptul că alertele sunt furnizate doar în scop informativ și nu acoperă toate disfuncționalitățile posibile ale vehiculului.
În plus, alertele transmise de Renault nu îl exonerează în niciun caz pe Client de:
În cazul în care Clientul nu poate utiliza Serviciul din motive tehnice, acesta poate contacta Departamentul de relații cu clienții.
Software-ul, interfețele și conținutul de orice tip (imagini, sunete, videoclipuri, baze de date etc.) ale Serviciului sunt proprietatea Renault.
Acestea sunt protejate în temeiul dreptului de proprietate intelectuală și/sau industrială și, prin urmare, orice utilizare ilegală de către client este pasibilă de sancțiuni civile și/sau penale pe motiv de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală.
Clientul recunoaște că nu deține niciun drept de proprietate intelectuală sau industrială asupra întregului sau a oricărei părți a Serviciului, nici asupra întregului sau a oricărei părți a conținutului acestuia.
Clientul are dreptul de a utiliza Serviciul doar în scopuri personale și necomerciale, în baza unei licențe neexclusive și netransferabile acordate în măsura strict necesară pentru utilizarea acestuia.
Clientul nu va copia, adapta, scana, reproduce, distribui, disemina, sub licenția, vinde, închiria, modifica, publica, cesiona sau crea lucrări derivate pe baza întregului serviciu sau a oricărei părți a acestuia.
De asemenea, Clientul recunoaște că nu are dreptul de a eluda, elimina, anula sau modifica măsurile de securitate ale Serviciului și că nu poate, în niciun caz, să modifice sau să elimine notificările privind drepturile de autor ale Serviciului.
Serviciul poate fi întrerupt în cazul apariției unui eveniment de forță majoră, cum ar fi o funcționare defectuoasă parțială sau totală datorată unor perturbări sau întreruperi ale mijloacelor de comunicare furnizate de operatorii de telecomunicații sau în cazul unui ordin al autorităților publice care suspendă total sau parțial operațiunile operatorului de telecomunicații necesare pentru funcționarea Serviciului.
CGU sunt guvernate de legislația romana și vor fi interpretate și aplicate în conformitate cu aceasta.
În cazul unui litigiu în legătură cu prezenții CGU, părțile vor încerca mai întâi să îl soluționeze pe cale amiabilă înainte de a-l supune instanțelor judecătorești competente.
Datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi prelucrate în scopul furnizării Serviciului.
Tabelul de mai jos explică contextul în care sunt colectate datele dvs. și scopurile secundare direct legate de furnizarea Serviciului.
CATEGORIE | SCOPURI SECUNDARE | TIPURI DE DATE CU CARACTER PERSONAL |
---|---|---|
Date privind componentele vehiculului (caracteristici tehnice) | Identificarea vehiculului | Numărul de identificare al vehiculului (VIN) |
Numerele de identificare ale componentelor vehiculului, specificațiile tehnice | ||
Rețea și comunicare Conexiunea dintre vehicul și serverul de gestionare a dispozitivului |
Adresa IP a vehiculului, codul IMEI, adresa MAC (Media Access Control) | |
Date privind calitatea și întreținerea vehiculului | Starea vehiculului Furnizarea serviciului (cum ar fi interpretarea notificărilor de alertă de diagnosticare și de întreținere, service programat) |
Verificarea motorului, presiunea și temperatura uleiului, sistemul de răcire, sistemul de frânare și controlul stabilității, bateria de 12 V, bateria de tracțiune EV, direcția, consumul de combustibil, consumul electric al vehiculului și al accesoriilor, gestionarea energiei, nivelul AD Blue, nivelul de încărcare, funcționarea airbag-ului, kilometrajul total, starea pneurilor, filtrul de particule, încărcătorul și tracțiunea EV |
Defecțiuni și diagnosticare Contactarea clientului în cazul în care autovehiculul necesită întreținere și propunerea unei programări la un reparator autorizat |
Coduri de defecte, date despre întreținere | |
Date privind conducătorul auto și comportamentul la volan, date privind mediul în care rulează vehiculul și date privind încărcarea | Date dinamice Utilizate pentru a calcula o corelație între grupuri de date, pentru a prezice uzura componentelor, cum ar fi anvelopele, plăcuțele de frână, bateriile și filtrele de aer Utilizate pentru a oferi un context privind apariția defecțiunii |
Viteză, kilometraj per călătorie, accelerație, frânare, raport de transmisie, turație motor, consum de combustibil, consum per călătorie (combustibil sau electricitate), utilizarea accesoriilor, frânare automată, nivel AD Blue, gestionarea datelor start & stop, temperatură exterioară, starea de încărcare a bateriei de tracțiune, putere de încărcare |
Drepturile dumneavoastră
Renault va colecta și va prelucra datele cu caracter personal ale Clientului în calitatea sa de operator de date independent, pentru a furniza acest Serviciu.
Renault monitorizează în permanență respectarea legislației privind protecția datelor cu caracter personal, în special a Regulamentului 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) care a intrat în vigoare la 25 mai 2018 în Uniunea Europeană.
În consecință, Renault pune la dispoziția Clientului Politica sa de protecție a datelor cu caracter personal la următoarea adresă URL https://www.renault.ro/protectia-datelor-cu-caracter-personal.html, care include, în special, o secțiune care se referă în mod special la serviciile conectate. Politica de protecție a datelor cu caracter personal este, de asemenea, disponibilă, la cerere, la Unitatea desemnată a Clientului. Renault invită Clientul să o consulte, pentru a obține mai multe informații cu privire la condițiile de prelucrare a datelor sale personale, în special în ceea ce privește durata, temeiul juridic și destinatarii.
În acest sens, Clientul are dreptul de acces, rectificare și ștergere a datelor sale cu caracter personal și, după caz, de a limita sau de a se opune prelucrării datelor sale, precum și dreptul la portabilitatea datelor în condițiile prevăzute de legislația aplicabilă privind protecția datelor cu caracter personal și în conformitate cu prevederile Politicii privind protecția datelor cu caracter personal.
Clientul își poate exercita drepturile și îl poate contacta pe responsabilul cu protecția datelor în următoarele moduri:
În cele din urmă, Clientul are dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, autoritatea de supraveghere din Romania responsabilă pentru asigurarea respectării obligațiilor privind datele cu caracter personal, https://www.dataprotection.ro.