Renault Scenic E-Tech 100% electric întruchipează angajamentul Groupe Renault față de dezvoltarea durabilă. În calitate de precursor în acest domeniu, vehiculul utilizează procese optimizate și include cel puțin 18% de materiale reciclate¹ și 24% de materiale din economia circulară ⁽²⁾ ⁽³⁾. La sfârșitul duratei sale de viață, ⁴ din masa sa, inclusiv bateria poate fi reciclată prin intermediul canalelor de reciclare industrială. Construit în Franța, acesta deschide calea pentru o mobilitate mai responsabilă și mai sigură.
Scenic E-Tech 100% electric încorporează aproape 40 de kg de plastic reciclat în întregul său vehicul⁵ . În timpul producției, resturile de aluminiu sunt compactate și returnate furnizorului inițial, care le reintegrează apoi în ciclul de producție.
În habitaclu, tapițeria scaunelor și a volanului, structura planșei de bord și covoarele sunt realizate în mare parte din materiale reciclate și bio⁶. Acest lucru înseamnă că materialele textile pentru scaune conțin 100% materiale reciclate⁷.
Bateria, reciclabilă în proporție de 65%⁸, este alcătuită din 12 module care pot fi schimbate individual în peste 20 de centre de reparare a bateriilor din Europa. La finalul vieții vehiculului, dacă starea sa permite, poate fi reutilizată pentru a stoca energie pentru alte utilizări.
confort și reciclare
În habitaclu modelului Scenic E-Tech 100% electric nu sunt utilizate materiale din piele - acestea sunt înlocuite cu materiale reciclate. Acestea au un impact ecologic mai mic decât pielea, fără compromisuri în ceea ce privește aspectul, confortul sau atmosfera.
promovăm economia circulară
Proiectare de vehicule în concordanță cu conceptul de economie circulară este o preocupare majoră a Grupului Renault. Grupul intenționează să militeze pentru o economie circulară, prin utilizarea de materiale textile, din plastic, sticlă și metal cu conținut de materiale reciclate, recondiționarea pieselor de schimb sau reutilizarea bateriilor, iar până în 2030 intenționează să atingă pragul de 33% materiale reciclabile provenite din reciclarea propriilor vehicule.
¹ în conformitate cu standardul ISO 14021.
² inclusiv materiale reciclate în conformitate cu standardul ISO 14021 și resturi de producție sau resturi reincorporate în procesele de fabricație la un sit industrial.
³ pe baza unei baterii de 87 kWh, estimare în curs de consolidare.
⁴ produs majoritar reciclabil, rata de reciclare rotunjită la 90%, valoare actuală mai mare de 89,72% din masa sa, în conformitate cu Directiva europeană 2005/64/CE privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce privește reciclarea acestora, utilizabilitatea, reciclabilitatea și posibilitatea de recuperare.
⁵ de exemplu 17% din masa totală a materialelor termoplastice și a spumelor poliuretanice prezente în vehicul (239 kg).
⁶ în funcție de versiune
⁷ disponibil pe versiunile techno și esprit alpine reprezentând peste 50% din previziunile de vânzări pentru 2024.
⁸ produs majoritar reciclabil, bazat pe procese de reciclare industrială disponibile în Europa până în 2025